zondag 26 februari 2017

Review: We R Memory Keepers Precision Press

Ik heb al een paar reviews gedaan over stempelhulpen. Dit kan je terugzien onder de stempelhulp link aan de zijkant van de bericht.

Vandaag doe ik een review over de Precision Press van We R Memory Keepers.



Deze kan ik nu aanbieden en dit wordt binnenkort in mij webwinkel toegevoegd voor € 30,- exl. verzendkosten. De prijs varieert tussen € 35,- tot € 37,- in ander bekende webwinkels.

Specificaties van de ombouw van de Precision Press zijn zoals volgt:
  • Totale grootte is 19 x 20 cm en de dikte is:
    • Dicht: 1,3 cm 
    • Open
      • deksel 5 mm
      • Platform 8 mm
  • Afmetingen in cm zowel als inches
    • Werkoppervlakte is 17,8 x 17,8 cm 
    • Er is gridlijnen op aangebracht. Dit is niet geëtst maar geprint.
  • Platform is alleen aan twee zijden dicht
    • Een foam driehoek aan de open zijde helpt met stabiliteit tijdens afdrukken.
  • Scharnieren is van beiden plastiek én acryl en werkt met een ijzer pen.
    • Er is geen heen een weer beweging van de scharnieren.
    • Er is wel op en neer beweging van de scharnieren
      • Deze optie geeft je mogelijkheid om beiden clear én rubber stempels te gebruiken.
  • Aan het onderzijde is vier rubbervoetjes voor stabiliteit. 
Wat maak de Precision Press dan uniek?

Ik heb een aantal reviews van andere hobbyisten bekeken. Ze allemaal doen vergelijkingen tussen de Precision Press en bestaande stempelhulpen. Dit is ook goed om dit te doen, maar ik wil ook kijken naar de unieke karakteristieken van deze product.

Op zicht werkt dit dezelfde als de MISTI (My Sweet Petunia), Stamp Master (Marianne Design). Een deksel van plastic/ acryl met een afdruk gedeelte voor je papier.

Gezien dat er veel stempelhulpen op de markt zijn, is dit een minder goede product omdat dit niet magnetisch is? De antwoord is NEE. Dit product is niet minder dan de andere. Maar dit is ook niet meer dan de andere. Dit is een gelijkwaardige product zonder magnetische werkingen.

Eigenlijk is dit een voordeel dat je dit zonder magneten kunt doen. Denk bijvoorbeeld aan mensen met erge reuma. Sommige mensen krijgt pennen in hun handen omdat de botten al zo verbrokkel zijn. Meestal zijn deze pennen gemaakt van een soort medische staal. Dit is dan best lastig te werken met magneten. Ook mensen met pasaangeërs kan hartkloppingen krijgen van magneten. Dus is dat voor me een groot aanbeveling om met iets te werken dat geen magneten nodig heeft.


✅Voordelen
  • De platform is gemaakt van een type Non-slip plastic, dus zit je papier goed ieder keer als je stempelt.
  • De platform is aan twee zijde open zodat je geen beperking in maten van papier hebt. Later in het bericht zie je deze voordelen terug in een video.
  • De scharnieren heeft speling in hoogte zodat je met clear- én rubberstempels kunt werken.

 ❎Nadelen
  • Er is een foam driehoek op de deksel gemonteerd. Ik denk dat deze na een tijde de elastische werking gaat verliezen. Ik zou hier eerder een stukje rubber wilt. De reden is dat de zijkant hard is, dus kan dit gebeuren dat je aan de een zijde meer druk kan geven als aan de andere kant. Dit zie je terug in de video later in dit bericht. 
  • De gridlijnen zijn niet geëtst, dus kan dit met tijd mogelijk afwrijven.  

Vergelijking

Ik kan helaas de Precision Press niet vergelijken met de MISTI omdat ik deze (nog) niet heb. Daarom vergelijk ik dit met de Stamp Master van Marianne Design.

Daar is eigenlijk geen vergelijking te maken. Ieder een van de twee heeft een paar eigenschappen dat eigen is aan de merk.

Waar de Stamp Master sjablonen heeft dat je mogelijkheid bieden voor precisie stempelen alsook kaders creëren, heeft die wel beperkingen qua grote papier dat je kunt gebruiken. Ook kan je alleen maar clearstempels gebruiken.

De Precision Press heeft geen sjablonen maar dan ook geen beperkingen. De non-slip platform geeft dat je niet nodig heeft om het papier te plakken.

De grootste verschillen zijn,
  • Prijs: 
    • Stamp Master is goedkoopst maar dan wel de kleinst en heeft beperkingen.
    • Precision Press is in het midden, geen beperkingen.
    • MISTI is het duurst is magnetisch, en dit jaar komt er bijhorende stukken bij.
  • Maten:
    • Stamp Master de kleinst
    • Precision Press is in het midden 
    • MISTI komt in 3 maten.

Hier volgt een video waar ik het Precision Press testen.



Mijn bevindingen

Zoals ik al eerder in dit bericht toegeven werkt de stempelhulp dezelfde als de ander stempelhulpen met een paar verschillen.

Mijns inziens, heb je al een stempelhulp dat voor je werkt, is dit niet nodig nog een aan te kopen. Maar heb je geen stempelhulp/ zoek je om medische reden een andere/ wil je perse een nieuwe, dan kan ik deze aanbeveel.

Heb je interesse om deze te bestellen neem dan contact met me op.

"Unieke karakteristieken breng je soms tot een lastige keuzen. Doe je huiswerk alvorens je iets aankoopt als vervangende product."


3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    weer en duidelijke uitleg van de werking van deze stempelhulp!
    Zelf heb ik de MISTI en die bevalt mij heel goed!
    Maar ik denk dat al die stempelhulpen heel goed werken!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===