donderdag 24 augustus 2017

Een kaartje en een klein doosje.

Het vorige jaar heb ik deze doosjes bij de Wibra gekocht, ze lagen bij de huwelijks artikelen. Je kunt ook makkelijk zelf een doosje maken.

De doosjes zijn groot genoeg om iets lekkers in te doen en kan ook voor andere gelegenheden gebruikt worden. De kaart heb ik in de zelfde kleuren gehouden.



Ik gebruikte de volgende producten:

Cuttelbug provo craft embossing folder  Script texture
  • Papier
    • bedrukt papier (merk onbekend)
    • wit cardstock 
    • rood cardstock
    • basis kaart met enveloppe parelmoer wit
    • doosje wit  5 x 5 cm met aan de voorkant een uit gestanst hartje voorzien van mica aan de achterkant.
  • Inkt
    • Versa Magic dew drops chalk ink red magic
  • Snijmallen
    •  Marianne Design Creatable snijmal Bloem en Blaadjes (LR0156)
    • Alie snijmal bloem, hartje, rechthoek 1 x 10.5 x 7 en 9.5 x 6.5 en vierkant 4.5 x 4.5
    • Crealies  gefeliciteerd
  • Embossing folder
    • Cuttelbug provo craft embossing folder  Script texture
  • Hulpmiddelen
    • tule
    • lijm
    • foam
    • parel

Opbouw van de kaart is als volg:

Het doosje is kant en klaar en behoeft niet veel werk. Ik heb vier vierkantjes, drie bedrukte en één wit, van 4.5 x 4.5 cm genomen en deze bevestigd op het doosje. Van witte cardstock zijn de opengewerkte blaadjes gemaakt, ik vond nog een leuk pareltje voor de afwerking.

De gebloemde rechthoekige frame, zoals op de foto staat, heb ik gemaakt door de rechthoekige snijmal van 10.5 x 7 cm op het papier te leggen. Daar in leg ik de kleiner maat van 9.5 x  6.5 cm. Ik zet het vast met tape zodat het niet kan verschuiven. Vervolgens stans ik het uit en zo krijg je een frame, Met de rechthoekige snijmal van 10.5 x 7 cm heb ik een ondergrond van rood papier uit gestanst waar je de gebloemde frame op kunt plakken. Voor wat dimensie bevestig ik dit met 3 mm foam op de kaart.

Om het speels te houden heb ik de hartjes niet helemaal vast geplakt en voorzien van wat tule.


Vragen of tip, laat gerust een berichtje achter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===