woensdag 21 juni 2017

Kaartje met een schilderijtje

Een idee is zo geboren 😄maar de uitvoering ervan, dat bleek toch moeilijker dan ik zelf in mijn hoofd had zitten. Hebben jullie dat ook wel eens?

Mijn idee was om met de Craft Sensation stempels een landschap te maken waarin een schilderende dame staat maar dan met een twist.



Ik gebruikte de volgende producten:


  • Papier
    • WaterArt Aquarel Papier 185 gr
    • Basis kaart en enveloppe in bruin (Action)
  • Inkt
    • Memento  
      • Tuxedo Black inkt
  • Pennen/ Stiften/ Markers
    • DecoTime Twin Markers (Action)
    • Watercolour Pencils (Action)
  • Stempels
    • Craft Sensations Clear Stamps juni 2017
  • Snijmallen
    • Boekenvoordeel 
      • Ovale snijmal  7.5 is de lengte
  • Hulpmiddelen
    • WRMK Precision Press
    • Aqua brush
    • Nellie Snellen Heat Tool
    • Paarse tape
    • Keukenpapier
    • Lijm
    • Dubbelzijdige tape

Opbouw van de kaart

Op het aquarel papier met de potloden bepaald waar ik alle kleuren wilde hebben, en de uitsparing voor het ovale venster. Een aqua brush is wel heel fijn om te blenden. 

Deze reeks heeft heel veel line art stempels. Kijk even dat je weinig tot geen structuur papier gebruikt. Nou heeft de WaterArt aquarelpapier heel weinig structuur, maar toch ondervind ik met de kleiner stempeltjes dat het detail van de hond, het poesje en eekhoorn niet zo duidelijk terug te zien zijn op papier. Dat vind ik wel jammer. En dan is het heel fijn om gebruik te maken van een stempelhulp, het voordeel hier van is dat je meerdere keren op de zelfde plek kunt stempelen.

Vooral als je een hand beperking hebt zoals ik dan is het echt een uitkomst.
Hier en daar gebruik gemaakt van alcohol markers. De bubbels waren toch even moeilijker te maken dan dat ik dacht. Even de hulp van Sandie in geroepen om mij op weg te helpen. 😃 

Vragen of een tip, laat gerust een berichtje achter.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===