maandag 25 september 2017

Kerstkaart geïnspireerd op een kaart van Pam Simpson

Vandaag een bijdrage van mij, ik was aan het rond surfen op het internet, nu ben ik fan van Pam Simpson en zij maakt kaarten die ik mooi vind.  Ik laat jullie zien dat je een dergelijke kaart ook kunt maken met de mallen die je waarschijnlijk al in de bezit hebt.





Pam gebruikt veelal Poppystamp snijmallen en tja die zijn voor mij toch wel aan de prijzige kant. Tenminste die ik leuk vind. Pam Simpson houd ook van Nederlandse snijmallen die zie je vaak terug in haar kaarten, zoals Amy / Yvonne Design.





De gebruikte producten:

Papier
  • Wit linnenkarton (Hobby Karton)
    • 13.5 x 13.5
  • Wit linnenkarton 
    • 13 x 13 cm
  • Groen linnenkarton
  • Rood linnenkarton 
  • Goud linnenkarton
  • Enveloppe  (Beurs)
Snijmallen
  • Joy!Crafts
    •  Floral Flourishes swirl 2
  • Triggered Emotions (Action) 
    • Decoratieve vierkanten
    • Labels
  • Nellie Snellen
    • Shape Dies - Lene Design - Nellie Christmas trees
  • Ali exspress
    • Kerstballen
  • Yvonne Creations
    • Holly Jolly Card set nr YDC10068
Inkt
  • Tuskineko 
    • Versa Magic Chalk inkt 
      • GD-000-59 Spanish olive 
Hulpmiddelen
  • Rood lintje van de markt
  • Tacky glue (Action)
  • Nellie Snellen Dubbelzijdige tape 
  • Magnetic Pons vierkant1 x sterren 1 x merry x-mas (Hema)   
  • Parel steentjes ( Wibra)
  • Viva Decor 3d sneeuw
Nadat ik alles had uit gestanst en op maat gesneden, heb ik de 2 grootste vierkanten snijmallen aan elkaar geplakt.  en aan de achterkant van het witte opleg vel geplakt met tape zodat je dit  kunt embossen

Om de snijmal te embossen heb ik de volgende volgorde gedaan met de platen:

  1. snijplank 
  2. het embossing matje gelegd, 
  3. daarna het papier met de goede kant op het embossing matje, 
  4. leg nu de aan elkaar bevestigde snijmallen met de snijkant naar beneden op het op papier,
  5. leg nu je laatste plaat erop en door de machine draaien je hebt met een gebost oplegvel.
Daarbij is het wel van belang dat je even kijkt hoe hoog je druk met zijn voor jouw machine.

Met de twee ponsen heb ik de sterren en de merry x-mas uit geponst uit het witte label. De kerstboompjes heb ik het midden aan de rechterkant iets ingevouwen, bewerkt met de 3D sneeuw. en de kaart afgemaakt zo als getoond.

Ga je een eigen creatie maken? Je kunt eindeloos variëren met je eigen snijmallen.

Heel veel plezier met het maken van je kerstkaarten.

Reacties en tips altijd welkom.


4 opmerkingen:

  1. Een hele mooie lift van Pam's kaart (iemand waar ik ook fan van ben). Juist leuk om er met eigen mallen een draai aan te geven vind ik. Mooie kaart hoor.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Miranda, nog een liefhebber van haar kaarten. Vond het ook leuk om met mijn eigen mallen er een draai aan te geven. inspireert mij wel om nog meer met mijn eigen mallen, op een andere manier te gaan gebruiken. Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Anita,
    ik moet eerlijk zeggen dat ik de dame niet ken,
    maar ik vind wel dat je mooi ben geïnspireerd tot het maken van een schitterende kaart!
    Leuke techniek
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Martha, dank je wel voor je compliment, ik vind haar stijl erg mooi het bekoord mij. Ik kwam per toeval bij haar kaarten uit en haar en mijn stijl lijken wel op elkaar. liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===