woensdag 24 januari 2018

Review van de voorjaarsbloemen/ besjes van Craft Sensation januari 2018

Leuke stempels  van Craft Sensation waarmee je voorjaar in je creaties brengt.






=== Stempelmaten ===




Sneeuwklokjes:
klokjes zijn gemeten van links naar rechts
  • 3.5 x 2.5 cm eerste klein klokje 
  • 3.5 x 2.9 cm tweede klein klokje 
  • 7.5 x 4.3 cm groot klokje
  • 6.0 x 6.5 cm bosje van klokjes
  • 3.4 x 2.7 cm klein klokje
  • 8.5 x 2.8 cm snijmal


Madelief:
madeliefjes zijn gemeten van links naar rechts
  • 6.0 x 2.5 cm madelief klein 
  • 9.8 x 4.7 cm madelief dubbel groot
  • 2.8 x 2.8 cm  madelief kopje
  • 3.0 x 2.3 cm madelief kopje
  • 1.4 x 1.4 cm madelief  klein kopje
  • 1.9 x 3.0 cm madelief kopje
  • 3.3 x 1.2 cm madelief half
  • 5.5 x 2.5 cm  madelief dubbel klein
  • 8.2 x 2.0 cm snijmal



Klaproos:
klaproosjes zijn gemeten van links naar rechts
  • 2.2 x 2.1 cm klaproos links
  • 1.4 x 3.0 cm klaproos midden
  • 2.5 x 2.4 cm klaproos rechts
  • 1.1 x 1.3 cm klaproos blad
  • 7.0 x 7.6 cm klaproos groot
  • 2.5 x 2.5 cm klaproos rechts
  • 2.2 x 1.6 cm klaproos blad
  • 8.5 x 3.8 cm snijmal




Narcis:
Narcisjes zijn gemeten van boven naar beneden
  • 3.0 x 2.5 cm narcis links
  • 2.3 x 2.2 cm narcis
  • 4.0 x 4.1 cm narcis groot
  • 2.0 x 1.3 cm narcis in knop
  • 2.2 x 1.3 cm narcis klein
  • 3.0 x 0.5 cm narcis blad groot
  • 1.3 x 1.4 cm narcis blad klein
  • 1.3 x1.3 cm naris klein
  • 9.0 x 4.3 cm narcis groot
  • 1.3 x 1.3 cm 1.1 x 1.3 narcis klein
  • 3.0 x 2.5 cm linker snijmal
  • 4.0 x 4.1 cm rechter snijmal


Bessen:
Besjes zijn gemeten van boven naar beneden


  • 4.3 x 3.1 cm blad
  • 2.4 x 1.1 cm 
  • 4.5 x 3.1 cm cluster van besjes
  • 0.9 x 0.9 cm 
  • 0.8 x 0.8 cm
  • 0.8 x 0.8 cm
  • 1.1 x 1.2 cm
  • 7.5 x 6.0 cm bes en blad
  • 5.7 x 2.0 cm cluster bes met takje
  • 4.3 x 3.1 cm linker blad
  • 4.5 x 3.1 cm rechter snijmal 


Bramen:
bramen zijn gemeten van boven naar beneden


  • 4.5 x 3.0 cm braam groot blad
  • 1.5 x 1.2 cm braampje
  • 3.5 x 3.2 cm braam
  • 2.2 x 1.4 cm braampje met blad
  • 7.0 x 5.9 cm braam cluster
  • 3.5 x 1.6 cm braam blad
  • 3.0 x 2.4 cm braam cluster van 3
  • 3.5 x 3.2 cm linker snijmal
  • 4.5 x 3.0 cm rechter blad


                                                     === Mijn bevindingen ===

De stempels laten zich gemakkelijk los halen van de mica, bij sommige stempels hebben veel detail deze laten zich goed afdrukken ik heb Memento rich cocoa ME-800 een hele fijne inkt om mee af te drukken. Stempels met heel veel detail zijn niet zo geschikt om embossing poeder te gebruiken.
De snijmallen lasten zich goed uit stansen.
Op zich een leuke set die met de natuur serie te combineren is. Persoonlijk zou ik graag zien dat er wat meer variatie in de ontwerpen van Craft Sensation zou komen.
Een aanwinst zou zijn 6 setjes met Nederlandse teksten ( geboorte -dopen communie - trouwen- diploma uitreiking- jongen en meisjes)
Dat is iets wat ik nog niet terug zie in de stempels series.
Al met al een leuke set.

Ik zie graag je creaties op Creatief hobby tips!


7 opmerkingen:

  1. Ik heb ze al diverse keren gezien bij Action, maar niks gekocht.
    Ik kreeg er niet meteen ideeën bij.
    Nu ik jouw kaart zo zie ga ik toch maar weer eens goed kijken.....wat een mooie kaart!

    Wat ik nog steeds mis, nooit gezien heb, zijn die tekststempels die jij liet zien hier, van een paar berichten geleden.
    Ik ben al diverse keren bij verschillende Action' s geweest, maar heb ze nog nooit gezien.
    Zoooo jammer.
    Weet jij of ze ooit wel in de verkoop zijn geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Daphne, dankjewel voor je compliment, ik heb nog zoveel ideetjes het ontbreekt mij aan tijd de dag is zo voorbij. Jij bedoelt de hand lettering stempels die liggen nu op veel plaatsen in de winkel bij de Action. Ik was zowat de eerste die ze kocht ik liep er bij uit. Soms heb je dat. Op Creatieve hobby tips staat de barcode. Succes groetjes Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Anita
    Mooi resultaat je hebt prachtige kaarten gemaakt met deze stempels, maar ik ga voorlopig niks meer kopen ik heb voldoende!
    Maar ben wel geïnspireerd dank je wel!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Martha, ik begrijp het best soms is het goed om even een stop in te hebben. Fijn dat ik je heb kunnen inspireren er zal ongetwijfeld wel wat leuks tussen zitten bij je eigen spulletjes. Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedenavond,

    Wat ontzettend mooi!
    Ik ben al tijden op zoek naar de handletter set.. mag ik vragen in welke omgeving u ze gekocht hebt? Ik ben hier namelijk bij 15��actions geweest en geen een heeft ze liggen.
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Elsbeth, dankjewel voor je compliment. De hand-lettering stempels heb ik in Roermond Limburg gekocht. Vorige week lagen er nog setjes. Verschillende Action filialen hebben ze wel gekregen maar ze zijn populair en zo uitverkocht. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah helaas, hier in de omgeving (Utrecht-Amsterdam) helemaal niet. Hopelijk lopen ze hier achter en komen ze nog.. Wil ze zo graag hebben! Hihi

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===