zaterdag 3 november 2018

Kerstkaart met traditionele kleuren / Christmas card with traditional colors

Het is weer lekker koud. Ik klaag niet want ik vind het koude weer veel leuker. Ik zeg altijd je kan warm aankleden, maar je kan niet afkoelen als het te warm is.

Omdat ik de afgelopen tijd zo druk had, heb ik twee weken even de rust genomen en geen blogbericht of video gedaan. Maar het designteam en ik zijn blij met jullie reacties op onze blogberichten./
I took some time off because I had a hectic schedule. From the team and myself we want to thank you for your constant comments. 

Hoewel ik rust heb genomen was ik wel bezig om kaarten te maken, en enkele heb ik al gedeeld op Instagram en Facebook. De komende weken ga ik deze kaarten met jullie delen op de blog.
 Though I took some time off, I still created some Christmas cards. It is possible that you have seen them on Instagram and Facebook. I will be sharing these and some more cards the coming weeks.



De kaart die ik vandaag met jullie deel is makkelijk te maken door de beginnende hobbyist maar met kleine details kan je dit omtoveren in een meer gevorderde kaart. Dit neemt ongeveer 45 minuten om de kaart te maken (inclusief de voorbereiding) maar de meeste tijd zit in de bewerking van de blaadjes.
The card I am sharing today is real easy and can be made by beginners and with some extra details it becomes a more advanced card. It took about 45 minutes, including preparation, but the most time was spent on the ink blending.


=== Close-up foto's / Close up photos ===

Het eerste voorbeeld wat ik jullie laten zien was mijn concept. Je hebt er niet veel voor nodig om deze kaart te maken.
This first photo is my concept. You don't need much to make this card.


Voor de tekst heb ik de cardboard letters van Craft Sensations gebruikt. Om dit van kleur te voorzien heb ik het eerst gekleurd met twee kleuren rood van de Deco Time TwinMarkers. Daarna heb het glans gegeven door de bovenkant te bewerken met Ranger Glossy Accents.
I chose cardboard letters by Craft Sensations to make the text. I colored it in red with TwinMarkers by Deco Time. To give it a shine, I added glossy accents by Ranger.

Het volgende voorbeeld zie je terug in mijn filmpje verderop in mijn bericht.
The next photo is featured in my video at the end of my blog post.


Voor deze kaart heb ik de tekst gestempeld met VersaMark inkt en embossed met Nuvo Gold embossingpoeder.
For this card I changed it up a bit by adding a stamped & embossed text. I used VersaMark ink and Nuvo Gold embossing powder. 

Tip!: Heb je geen gaatjes pons zoals die van mij kan je ook een gewone perforator gebruiken om de rode besjes te maken./ If you do not have the same punch as the one I used you could use a normal hole punch for ledgers to make the berries.

=== Filmpje/ Video ===



Fijn Weekend!!/ Enjoy your weekend!!



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===

In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
Papermania Basiskaart 13,5 x 13,5 cm
Spiegelpapier (verschillende kleuren)
Karton Licht groen
Papier met structuur

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design - Kerstwensen - CS0979

* Snijmallen/ Dies*
Olba - Christmas frame and leaves (Niet meer leverbaar)
Hobby Idee - Cutting & Embossing Kerstboom bal (Niet meer leverbaar)
Vaessen Creatief - Ovalen

* Inkt / Ink*
Wendy Vecchi - Make Art blendable dye inkt
Nuvo Hybrid dye Inkt
Tsukineko - VersaMark inkt

* Embossing *
Nuvo - Gold embossing poeder

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Deco Time - TwinMarkers

 *Overig/Rest*
Ranger - Glossy Accents
Papermania Heat tool
Craft Sensations - Cardboard letters
Vaessen Creatief - 6mm gaatje pons.
Scoretape, Foam tape, Blending tools

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie, traditionele kaart.
    Die letters heb ik ook nog, genoeg, maar ik gebruik te veel te weinig.
    Die is wel een heel leuk idee, ik ga er eens naar kijken.
    Je filmpje is weer duidelijk, toch wel fijn hoor, ik kijk er alt ijs graag naar.
    Maar, jezelf niks verplichten, soms heb je even geen zin of tijd in al dat gedoe, dan loopt het anders dan anders, moeten wij maar even wachten vind ik.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Daphne, de letters zijn goed te gebruiken, vooral om mee te embossen op papier. Heb ik enige tijd geleden al een voorbeeld van gemaakt. hihihi Klopt, soms moet je gewoon de rust nemen. Fijn weekend.

      Verwijderen
  2. Heel mooi weer Sandie, ik vind de uiteindelijke kaart het mooiste, eerlijk gezegd. Hij oogt iets rustiger. :)

    Ga ik nu naar je filmpje kijken. :D

    Fijn weekend
    xxx Carina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan. Ik vond beiden even te druk naar mijn smaak. Ben meer voor CAS kaarten of Een Laags kaarten. Maar ja ik moet mezelf even een uitdagen stellen.

      Verwijderen
  3. Beide zijn schitterende kaartjes Sandie, mijn favoriet is de eerste met de rode kerstletters. Fijne weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Sandie,
    Heel mooi deze 2 kerstkaarten ik vind de glimmer en glans heel toepasselijk!
    Mijn voorkeur in deze gaat ook uit naar degene met de letters!
    Bedankt weer voor de duidelijke uitleg in het filmpje ik kijk er ook altijd graag naar en word geïnspireerd daardoor!
    Fijn weekend!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dan is mijn concept de winnaar. hihihi. Daar doe ik dit voor en dit is altijd leuk om positieve commentaar te krijgen.

      Verwijderen
  5. Hi Sandie, I love how your posts are in two languages. Anyway, I like both your cards...I cannot choose which I like better...but if I really must choose, I like the first card with "kerst" on it because the letters look like candy! Yumm....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Makes it easy for readers from other countries. Now that you mention candy... you could make it candy stripes for a playful card... hahaha

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===