zaterdag 10 november 2018

Moderne een laag Kerstkaarten / Modern one layers cards

November. Één van de drukste maanden van het jaar. Ieder jaar mag ik van mijn man eerst kerst versieringen doen als Sinterklaas is geweest. Dus eerst vanaf 6 december. Dit jaar doe ik dit wat anders. Ik ga nu al mijn huis versieren. Ik vind dit te veel werk om dit alleen voor 4 weken te versieren. Het brengt me ook sneller in de kerst sfeer. 
November already and one of the busiest months of the year. December 5th is the traditional Sinterklaas day, and in true dutch tradition, my husband didn't want Christmas decorations before december 6th. This year I am doing it my way. I am already decorating the house because I find 4 weeks too short a time to decorate for the holidays. I need to get in the holiday spirit.

Wat een mooie kaarten heeft het design team weer gemaakt afgelopen week. Allemaal verschillend, en jullie reacties erop worden echt gewaardeerd. 
The design team made a lot of different cards the past week. We all enjoy your comments on the blog posts.

Afgelopen week maakte ik kerstkaarten in traditionele kleuren. Deze week breng ik jullie meer moderne kaarten, waarvan één ervan te zien is in mijn filmpje verderop in mijn bericht. 
Last week I made Christmas cards with traditional colors. This week I am making more modern cards of which one of my cards is recorded for my video at the end of my blog post.



Met moderne kaarten kun je enige kant op. Dit kan met tekst, lijnen of zelfs taferelen gedaan worden.
Deze kaarten zijn heel makkelijk te maken door een beginner maar de hobbyisten met enige ervaring kunnen een stapje verder gaan met technieken die enige beheersing nodig hebben. De gemiddelde tijd voor deze kaarten is 15 minuten per kaart inclusief voorbereiding.
Modern cards give a lot of possibilities. You can add text, lines or scenes to your card. These cards can be made by a beginner, but by adding some experienced techniques you can take the card to a whole new level. It took me about 15 minutes each to make, preparation included. 

=== Close-up foto's / Close up photos ===

Voor mijn eerste voorbeeld heb ik met vormen gewerkt.
For my first example I used elevated forms.

De blokken heb ik gestanst met de shadow box snijmal van Creative Expressions. Al de blokken heb ik met inkt bewerkt en de randjes embossed met goud embossingpoeder . Voor de tekst heb ik gekozen voor speelse tekst.  Voor het tafereel heb ik gekozen voor een winterlandschap. 
I used the left over cut outs from the shadow box die by Creative Expressions. With some ink blending and embossing powder I created the back drop for the blocks. One of the blocks is for a winter scene and the others for text. 
Tip! Heb je geen tafereel stempel, kan je ook een plaatje van een oude kerstkaart gebruiken. / An old Christmas card is an alternative if you do not have a scene stamp.
Het volgende voorbeeld is heel eenvoudig. 
The next example is an easy design.


Hier is maskeerpapier een goed hulpmiddel maar je kunt ook gewoon printerpapier gebruiken. Ik heb een cirkel uit de maskeerpapier gestansd. Door de opening heen heb ik de cirkel bewerkt met inkt. De randjes aan de zijkanten heb ik gemaakt met gescheurd printerpapier en inkt. Een eenvoudige boom met subtiele achtergrond is al wat deze kaart nodig heeft.
For all the cards following, I used masking paper, but you can also use copy paper. With a circle die, I cut out the middle of the masking paper. I used the opening for the ink blending. The borders was done with ripped papier and ink. All this card needed was a single tree against a subtle back ground. 

Voor mijn volgende voorbeeld, heb ik hetzelfde gedaan als in mijn vorige kaart, met een paar veranderingen.
For the next card, I used the same techniques as in my previous card with some changes.


Ik heb alleen aan één zijde een randje gemaakt met gescheurd papier, en een stippellijn om de cirkel gedaan. Het tafereel vond ik te leuk om dit niet te gebruiken.
I chose to do only one sided border for this card. I added shadow to the border and a striped border around the circle. I could not stop myself from using this adorable scene stamp.

Het laatste voorbeeld is dan ook de kaart die terug te zien is in mijn filmpje.
The next card is also the card in my video.


Hier heb ik steeds dezelfde achtergrond gemaakt als bij de andere kaarten. Alleen heb ik allerlei teksten samen op de cirkel gestempeld. Ook heb ik de zwarte lijn gedaan wat het een soort van Delfts Blauwe uitstraling geeft. 
I used almost all the text in one stampset. I added some black lines to form a sort of Delfts Blauw tile effect.

=== Filmpje/ Video ===



Fijn weekend! / Enjoy your weekend! 



=== LIJST VAN PRODUCTEN / PRODUCT LIST ===
In de webwinkel  vind je een  assortiment van de meest gebruikte producten. Vind je niet wat je zoekt, neem gerust contact met ons op en wij proberen dit zo voordelig mogelijk voor je te bestellen.

* Papier/ Paper *
PaperMania basis kaart 13,5 x 13,5 cm
WaterArt oplegkaart 13,5 x 13,5 cm

* Stempels/ Stamps *
Marianne Design - Kerstwensen - CS0979
Nellie's Choice - Christmas fir tree - SIL038
Nellie's Choice - Snowy house 2 - CT022
Nellie's Choice - Snowman & Rabbit - CT026

* Snijmallen/ Dies*
Joy Crafts - Circle - 6002/6104
Creative Expressions - Shadow box celebrations - CED 9314

* Inkt / Ink* 
Wendi Vecchi - Make Art Blendable dye inkt
VersaMark - Watermark inkt
VersaFine - Onyx Black

* Embossing *
Nuvo - Shimmering Pearl & Gold poeder
WOW - Clear poeder

* Pennen/Stiften/Potloden/ Pens/Markers/Pencils *
Nuvo - Brush Script pennen 
Edding - 1340 Brush pens

 *Overig/Rest*
Inkadinkado - stamping mask paper
Tim Holts - Stamp Platform
EK Tools - Powder tool 
Scoretape
Blending tools

8 opmerkingen:

  1. Super leuke kaartjes, mooi lay-out en kleuren zijn prachtig, ik hou er wel van!!
    Fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaarten allemaal, stuk voor stuk even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Zelf heb ik eigenlijk niet zoveel met blauw maar gebruik dit wel soms. Dankjewel Emma.

      Verwijderen
  4. Hoi Sandie,
    nu maar hopen dat je geen ruzie met je man krijgt als je al begint met versieren voor de Goede Sint weg is....
    Je kaartjes zijn stuk voor stuk erg mooi. Ik houd juist wel van blauw voor winterse kaarten. Het geeft de kou van het seizoen mooi weer.
    Ja, mijn zoon is al bijna 7 weken in het ziekenhuis. Heel naar. Hij houdt zich goed, gelukkig....lief dat je reageerde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha, nee hoor hij weten dit al want hij kijk mijn berichten na... heb trouwens een lieve man wat niet snel boos worden. ;) Bedankt voor de compliment.
      dit is dus best heftig met je zoon gegaan. joh is al een tijdje wat hij daar is. Ook voor jou heel veel sterkte. Is niet makkelijk voor een moeder om haar kind zo te zien. Nogmaals beterschap.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===