donderdag 25 juni 2015

Kaart met Doodle set van Hema

Doodle set van Hema
Onlangs heb ik drie sets stempels gekocht bij Hema. Ik vond de Doodle set zo leuk dat ik alsnog een kaart hiermee heb gemaakt.

Ik had al een idee om iets te doen met mijn vliegenmepper, maar Danielle Brass (partner van de Facebook groep Creatieve Hobby Tips) was mij een voor. Zij heb een voorbeeld waar ze haar kaart embossed heeft met haar Big Shot machine en de vliegenmepper.







Wat heb ik gebruik?

  • Doodle stempelset van Hema
  • Drie tinten oranje kaartstock (A-lichts, B-donkerst, C-medium)
  • Kaartbase in roodbruin
  • Mimento Inkt Morokko 
  • Mimento Inkt Zwart
  • Glitterlijm
  • Vliegenmepper

Hoe heb ik dit gedaan?

  • A, B en C op maat gesneden (allemaal op hetzelfde maat aangezien A en B automatisch kleiner worden met de scheurtechniek). Maten doen er niet toe, aangezien je je eigen maten moet uitzoeken. 
  • Met mijn handen heb ik A gescheurd in willekeurig vorm.
  • Ik heb twee van de bloemen uit de Doodle set van Hema gebruikt om een achtergrond te creëren op A. Hiervoor heb ik Mimento Inkt Morokko gebruikte. De randen heb ik ook met dezelfde inkt en een kwast gedaan. 
  • A plakte ik vervolgens op B en doe B ook even scheuren om soort van een kader te vormen voor A. 
  • C heb ik mijn vliegenmepper als stencil gebruikte. Met Mimento inkt Morokko en een kwast heb ik snel een achtergrond gecreëerd.
  • A en B plakte ik vervolgens op C.
  • Met een lange stempel uit een ander set, heb ik de kleefkant gebruikte om een lijn te stempelen in Memento inkt Morokko op de kaartbase. (maak je stempel wel goed schoon als je deze techniek gebruikt)
  • Met Memento inkt wart heb ik de "sentiment" en de strikje gestempeld. 
  • Op het laatst heb ik met glitterlijm de binnenkanten van de bloemen gevuld, en ook de strikje en de "sentiment" afgewerkt. 

Verdere inspiratie 

Op het internet kun je heel veel video's vinden die de volgende technieken uitleggen:
  • Gescheurd / Distressed randen
  • Alternatieve stencil ideeën 
"Wat gisteren lelijk was is vandaag goud waard."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===