donderdag 25 juni 2015

Kaart met doodling

Mijn idee van een doodle kaart
Deze kaart is eigenlijk geïnspireerd door een kaart die Jennifer McGuire eens heeft gemaakt. Door gewoon drie cirkels als achtergrond te gebruiken komt er een bijzonder groot speelvlak voor de dag.

Wat heb ik gebruikt?

  • Basiskaart van Zeeman
  • Kaartstock als bovenlaag (maakt niet uit welke kleur)
  • Zwarte stiften
  • Pigment gelpen (wit)
  • Aquarelverf en kwasten (maakt niet uit welke kwasten)
  • Oud plastic dubbelzijdig plakbandrolletje
  • Embossingpoeder zwart
  • VersaMark inkt
  • Heat tool
  • Dubbelzijdig plakband




Embossing benodigdheden

Zo heb ik het gedaan


Ik heb een oud plastic rolletje van dubbelzijdig plakband gebruikt met VersaMark inkt en embossingpoeder.

Hiermee heb ik drie cirkels geëmbost op het karton.


Aquarelverf voor achtergrond met kwasten gebruikt




Met mijn aquarelverf heb ik blokken van de cirkels geverfd om een achtergrond te creëren. Zorg er wel voor dat je achtergrond geheel droog is voordat je met de volgende stap begint.

Tip: Mijn aquarelverf ziet er zo uit met een reden. Van Lindsay Weirich (Frugal Crafter) heb ik geleerd dat wanneer je aquarelverf mengt, je dit niet moet schoonmaken. De verf is namelijk weer bruikbaar als je er water op spuit. 

Stiften gebruikt voor doodlen en accentueren
Ik heb mijn goedkoopste stiften uit de kast gehaald om hiermee te doodlen.

Tip: Je hoeft niet de duurste stiften te gebruiken. Bij Zeeman heb ik ooit een stel potloden en stiften gekocht. Ook heb ik hier de "airspray Cars stift" gekocht. 

De pigment gelpen (wit) heb ik gewoon bij Sanders gekocht. Die was wat duurder, maar je kunt nooit zonder een gelpen.

De zwarte stiften heb ik gebruikt om de zwarte doodling en de huisjes, bootjes en het vliegtuig te doen. Met de witte pigment gelpen bracht ik wat accenten aan op sommige delen van de doodling zodat het niet zo overdonderend zwart overkomt.

Inspiratie op het internet

Op Pinterest en YouTube kun je heel veel inspiratie opdoen. Gewoon zoeken op doodling of zentangle. Beide vallen in dezelfde categorie.

Veel plezier en ik hoop ook van jou een voorbeeld te zien te krijgen.

"Het is zo stil in mij...!"

Editor: Elske Kerkhof 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===