donderdag 25 juni 2015

Kaart met behang

Kaart met behang en embossing





Wanneer ik naar bouwmarkten of winkels gaan om spullen te kopen, ga ik gewoonlijk bij de verfafdeling langs. Daar kijk ik altijd of ik stukjes behang kan vinden die als voorbeeld gebruikt worden.

Tip: Danielle Bras liet me weten dat er bij Kwantum ook stukjes behang te vinden zijn.

Meestal kun je de mooiste motieven vinden die je op je kaarten kunt gebruiken.

In dit geval had ik dit mooie blauwe behang met een gouden hartje in het midden. Daar heb ik mijn inspiratie vandaan gehaald voor het goud.






Wat heb ik gebruikt?

  • Behang
  • Basiskaart
  • Craftfoam
  • Embossingpoeder goud
  • Pigmentinkt goud (je kunt ook Versamark inkt gebruiken)
  • Goudkleurige stift 
  • Nellie Snellen woordsnijmal: Gefeliciteerd
  • Designerpapier
  • Willekeurig gescheurd papier
  • Kwast (kan ook zonder)
  • Heat tool

Hoe heb ik het gedaan?

  • Het gescheurde papier heb ik als een masker gebruikt om de rand te creĆ«ren. Met mijn kwast en de pigmentinkt heb ik vanaf het masker naar de rand geveegd. 
  • Vervolgens heb ik de embossingpoeder erover gestrooid en gesmolten met mijn heat tool. 
  • Het gescheurde papier heb ik toen op de andere zijde gelegd en daarna met een goudkleurige stift een stippellijn aangebracht. 
  • Het behang heb ik op craftfoam geplakt en toen op de basiskaart. 
  • Met de snijmal heb ik het woord Gefeliciteerd eerst uit craftfoam en toen uit designerpapier gesneden. De twee woorden heb ik aan elkaar geplakt en toen op de kaart aangebracht.
  • Aan de binnenzijde van de kaart heb ik hetzelfde gedaan als aan de buitenkant. Gewoon met mijn stift een stippellijn aangebracht met behulp van het masker.

Internet als inspiratie

Zoek op Google naar uniek behang. Print het uit en je kunt het gebruiken.

"Alles wat je ziet heeft een meerwaarde."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===