zondag 7 juni 2015

Kaarten: Elastiek Techniek

Elastiekjes zijn normaal om dingen bij elkaar te houden. Maar deze kan je ook heel leuk gebruiken op kaarten of zelf in scrap booking.

Het kaartje krijgt een heel unieke achtergrond, maar je kan ook alles bij elkaar laten passen door deze techniek voor embellishment te gebruiken.

Gescheurd papier geeft ook een mooie afwerking. Zie plaatje hiernaast






Producten die nodig zijn voor deze techniek



Wat heb ik gebruikt

  • Karton van je keuze. Ik heb gekozen voor zwart met neutrale kleuren
  • VersaMark (je kan ook pigment inkt gebruiken in plaats van VersaMark)
  • Embossing poeder. Ik heb gekozen voor Goud, Wit, Glitter en Zwart.
  • Heat Tool
  • Brayer (ik heb een gewoon kleine koekrollertje van Xenos gebruikt)
  • Elastiekjes (ik heb gekozen voor allemaal in dezelfde dikte maar je kan een variatie in dikte gebruiken. Zal je verder in mijn blog vinden)
  • Zwarte Pen
  • Goud Stift. 

Zo heb ik dit gedaan. 

  1. Kaart base: Ik heb de elastiekjes om de roller heen gedaan. Deze vervolgens in de VersaMark gerold. Rol dan op de kaart base. Vervolgens heb ik de zwarte embossing poeder er over heen gestrooid en met de Heat Tool gesmolten. 
  2. Ook heb ik hetzelfde gedaan met de embellishments alleen in variatie van embossing poeder.
  3. Ik heb de twee stukjes neutrale kleur karton met de hand gescheurd om een distressed look te creĆ«ren. 
  4. Met de zwarte pen en de goud stift heb ik iets in eigen handschrift geschreven.
En klaar. 

Variaties op deze techniek

Voor deze techniek kan je heel veel video's op YouTube vinden. De video's beneden geven je een variatie op deze techniek door andere producten te gebruiken.




In video 1 laat Gina Krupsky (Host van Stamp TV) je zien hoe je een acryl roller met elastiekjes en pigment inkt kan gebruiken om hetzelfde effect te krijgen. Alleen, als je dit alleen met inkt doet, heb je geen dimensie op je kaart. Gina Krupsky is ook de eigenaar van Gina K producten en haar online winkel kunt u HIER vinden









In video 2 zie je Tina Weller van The Serene Stamper waar ze een uitleg geeft om een acrylblok en distress stiften te gebruiken. Je krijgt visuele diepte maar geen dementie boven op het papier. Tina Weller is een vertegenwoordigster voor Stampin'Up. We hebben veel mensen hier in Nederland die ook SU vertegenwoordigen. Van daar dat ik niet haar webwinkel hier noemde.








Dus zoals je ziet kan deze techniek op enige manier toegepast worden zolang je een paar elastiekjes hebt.

Beauty is not always expensive!

Editor: Sytze van der Graaf 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===