maandag 8 juni 2015

Kaarten: Stempel met je snijmallen

Er is een nieuwe HYPE in de kaarten markt.

Met de nieuwe "Ink sheets" van Sissix hebben veel Crea Bea's gezocht naar een oplossing om deze niet te kopen maar een goedkopere manier te vinden.

Na mijn chat met YouTube vond ik wat ideeën maar ik gaf een eigen spin aan dit fenomeen.

Stempelen met Snij mal en  heat embossed. 
Op de foto hiernaast schiep ik allereerst een achtergrond met aquarelverf. Kleuren gebruikt: Blauw, Groen en Rood. Let er wel op dat je groen en rood niet moet mengen, anders krijg je een modder kleur.

Met mijn snijmal heb ik op mijn VersaMark gedrukt en toen gewoon op het papier geplaatst en even erover gedrukt en met wit Embossing poeder embossed. (internet variaties doet die door de machine met een embossingmat)

Vervolgens heb ik het plaatje afgerond door met een witte gel pen doodle effecten aan te brengen. Ook plakte ik een vlinder erop en de tekst heb ik met zwarte embossing poeder embossed.


YouTube variaties

Hier volgt een video van Jennifer McGuire met een paar variaties van deze techniek.


Jennifer legt uit hoe je inkt kunt gebruiken ipv VersaMark, en de Machine met een embossing mat. Ze noemde deze de "Faux Letterpress" Techniek.

Ook doet ze de heat emboss techniek maar maakt ze gebruik van de machine.






"Always learn from someone who is eager to teach you!"

Editor: Sytze van der Graaf 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===