woensdag 17 juni 2015

Review: V7 Synthestisch Kwast

Action Kwast
Gekocht bij Action voor €1,19 (Tip van Erica Hoogeveen - lid van onze facebookgroep "Creatieve Hobby Tips"

Maat: Rond 14

Verpakking belooft de volgende
  • Voor elke verf
  • Betere Vloeiing 
  • Soft-Tip
  • Betere Verfopname
  • Slijtvast
  • Behoud zijn vorm
  • Makkelijk te reinigen
Schoonmaak uitleg komt voor op de verpakkingslabel voor "alkyd" verf zowel als waterverdunbare verf.





Clarity Stamps UK Kwasten


Clarity Stamps UK Kwasten

Ik volg een blog en YouTube kanaal van Clarity Stamps UK en daar gebruikt Barbarah Gray verfkwasten om haar achtergrond en stencils meer egaal op papier aan te brengen.  Deze kwasten is zover ik weet (nog) niet beschikbaar in Nederland. Zo ziet de kwasten er uit

 Danielle, mijn mede Eigenaar van onze Facebook groep gaf ons de tip van kwasten bij Action. Dus ik heb even een gekocht om dit uit te testen.

Een verschil tussen de kwasten is dat die van Clarity Stamps UK geen gelijke punt heeft zoals die van Action.


Test

Inkt voor test
 Voor de test heb ik de volgende inkt gebruikt
  • No name Merk. Geen idee welk type inkt die is (Groen).
  • Ancient Page Archival Dye inkt (Cardinal)
  • Nellie Snelle Pigment inkt (Goud)
  • Memento Dye Inkt (Moroco)


No Name Merk en Ancient Page ARchival



Op de foto is dat niet zo duidelijk te zien maar deze twee inkten gaven een heel mooi lichte afwerking. Die ging egaal over de gescheurd papier en ook door de stencil.





Nellie Snelle Pigment en Memento Dye

Met deze twee kleuren ben ik geheel onder de indruk. De kleuren is helder, gaat makkelijk over de gescheurd papier en ook door de stencil.






Mijn bevindingen

Prijsgericht en beschikbaarheid: Geef ik de kwasten van Action een 10
Testgericht: Geef ik de kwasten een 7. Alleen omdat ik die maar nog een keer gebruikte en (nog) niet weet hoe lang ze meegaat.

Ik ben zeer onder de indruk dat je verschillende inkten kan gebruiken om deze resultaten te krijgen. Een inkt die ik niet in mijn test heb gedaan is distress inkt, alleen omdat ik die niet heb. Heb jij dat al getest? Dan hoor ik dat uiteraard van je.

UPDATE: Leden Bijdragen: 

Erica Hoogeveen Ik heb de kwasten wel met Distress Ink en Adirondack gebruikt net als Barbara Gray en het werkt heel goed. Voor het gebruik ga ik altijd wel even over een schuurpapiertje met de kwast om losse haren te verwijderen.

Internet Inspiratie

Voor verdere inspiratie verwijs ik je naar de YouTube kanaal van Clarity Stamps UK. Barbarah Gray geeft altijd mooie uitleg hoe je met je spullen rond kan gaan.



Verontschuldig je nooit voor kunst die je creĆ«erde... 
opdat dat een stukje van je ziel is dat je blootgaf.

Editor: Sytze van der Graaf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===