vrijdag 10 juli 2015

DIY: Stempel van vilt


Kaart met stempel van vilt gemaakt



Dit bericht dient als een herinnering dat je eigenlijk alles kunt gebruiken als een stempel.

Ik wilde graag een kaart maken met een nogal grote afdruk erop.

Ik had wat vilt en hobby foam liggen en heb het allemaal bij elkaar geraapt. Ik heb gespeeld met een ontwerp en toen dacht ik dat het er best leuk uit zou zien met de traandruppel viltvorm voor een bloem.

Met dat idee ben ik aan deze kaart begonnen.








Wat heb ik gebruikt

Gebruikte producten 

  • Basiskaart van Zeeman
  • Vilt 
  • Hobby foam
  • Pritt knutsellijm
  • VersaMark inkt
  • Acrylblok
  • Embossingpoeder
  • Heat tool
  • Mimento inkt in 3 kleuren
  • V7 kwast
  • Clear stempel: Veel liefs van mij



Hoe heb ik het gedaan

Benodigdheden voor stempel

De traandruppel viltvorm plakte ik op de hobby foam en sneed hem uit.

Met de Pritt knutsellijm heb ik twee rondjes op het acrylblok aangestipt.

De viltvorm heb ik er bovenop gedaan.

Omdat de Pritt knutsellijm op waterbasis is, kun je de vorm gemakkelijk weer verwijderen en het acrylblok met zeep afwassen.






Embossen met diy viltstempel
Daarna heb ik de stempel in de VersaMark inkt gedrukt en op de basiskaart in het rond gestempeld.

Tip: Stempel iedere keer recht tegenover elkaar. Dan kun je beter inplannen waar de volgende stempel gaat landen.

Verder heb ik Pearl White embossingpoeder eroverheen gestrooid en met de heat tool geëmbost.

Tip: Vang je embossingpoeder op met een afvalpapiertje. Hiermee kun je dit netjes weer terugdoen in het bakje.






Memento inkt en V7 kwast


Met de V7 kwast heb ik drie tinten kleur op de basiskaart aangebracht.

Ik heb gekozen voor Memento inkt, maar je kunt deze techniek ook doen met Distress inkt of pigmentinkt.

Tip: Droog je kaart geheel met je heat tool en verzegel het met een verzegelmedium naar keuze. Dat voorkomt dat de kleur niet beïnvloed wordt door het weer.









Vervolgens heb ik mijn 'sentiment' gestempeld met zwarte Memento inkt. Ook heb ik een vlinder in het middel van de bloem geplakt.

Inspiratie


Je kunt zoveel inspiratie opdoen op het internet. Google even op viltstempels of craft foam stempels. Dan vind je heel veel informatie.


"Wees blij met ieder foutje dat je maakt. Dat geeft je ervaring!"

Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===