maandag 13 juli 2015

Inspirerende momenten: Jaarmarkt Herkingen

Ieder jaar gaan we naar de jaarmarkt in Herkingen. Deels omdat we vrienden zijn van de voormalige voorzitter van de organisatie en deels om een lekker dagje uit te hebben.

Nu, markt is markt, denk je vaak, maar deze markt is echt zo gezellig. Eet- en drinkkraampjes staan echt overal. Muziek is in iedere hoek te vinden.

Behalve voor de gezelligheid kom ik er ook om te netwerken, ik leg contact met mensen die ik in de toekomst kan benaderen om ideeën uit te wisselen.

Wat ik het leukst vind om te doen is om mensen die me hebben geïnspireerd even erkenning te geven.


Zo kwam ik in het kerkgebouw, waar dit jaar schilderijen tentoongesteld waren. Het realisme van de schilderijen sprak me onmiddellijk aan. Ik moest gewoon even met de kunstenares praten. Zo kwam ik dan in contact met Nelleke Drooger uit Sommelsdijk.

Nelleke Drooger uit Sommelsdijk bij haar schilderijen


























Heel verlegen, maar toch ook heel trots op haar creaties. Deze schilderijen waren niet de enige, want ik verwees naar een ander schilderij waarvan ze heel trots vertelde dat dat reeds verkocht is.

Nelleke doet niet alleen aan realisme, maar ook aan moderne kunst. Hierbij deelt ze het doek op in blokken met voor ieder blok een ander thema, maar toch passen ze allemaal in het geheel. Ik ben echt geïnspireerd. Ik wilde liever niet al haar werk op de foto zetten, omdat ik niet wil dat haar werk gekopieerd wordt.

Wil je meer weten over haar kunstwerken, dan kun je contact met haar opnemen met de volgende gegevens:

email:  nellekedrooger@hotmail.nl
tel.: 0187-483106
mob.: 06-30458453


--------------------------------------------------------------

Voor een tijdje ben ik in dienst geweest in de metaalsector. Mijn man werkt er ook al meer dan 25 jaar mee. Dus toen ik het volgende kraampje bezocht was ik zo blij. Hier ontmoette ik een man, dhr. A.J. Bax en zijn vrouw. Heel trots bemande mw. Bax de tafel terwijl haar man even wegging om pauze te nemen. Toen hij terugkwam, vroeg ik dhr. Bax naar zijn kunst. Hij doet dit namelijk al jaren. Mocht ik een foto van hem nemen bij zijn creaties? Ja, zei hij. Heel trots poseerde hij voor een leuke foto.

Dhr. A.J. Bax uit Zwijndrecht
Kunstwerken van dhr. A.J. Bax





















Helaas kwamen er niet veel van zijn werken op de foto terecht met hem erbij. Hij vond het wel goed dat ik nog een foto van zijn kunstwerken nam.

Wil je meer informatie over zijn creaties of wil je hem een kraampje aanbieden op een markt, dan kan dat met de volgende gegevens:

tel.: 078-6191087
mob.: 06-26018250

--------------------------------------------------------------

Binnenkort weer een dagje markt met nog meer mensen die me hebben geïnspireerd.


"Laat anderen je inspireren om een betere kunstenaar of hobbyist te worden."
Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===