dinsdag 14 juli 2015

Kleurpotloden: Niet alleen voor kinderen

Ik heb een haat-liefdeverhouding met mijn potloden. Ik vind het leuk om te kleuren, maar het werkt wel heel erg op mijn gewrichten. Gelukkig heb ik mezelf al op heel jonge leeftijd geleerd om met beide handen te kunnen schrijven en kleuren. Dus ik kan ook wat afwisselen.

Ik heb een tijd terug een reeks stempels van leuke varkentjes gekocht. Die gebruik ik iedere keer in een andere scène om bijzondere kaarten te maken.


Vandaag heb ik er weer zo een gemaakt. Dit wordt waarschijnlijk een beterschapskaart.




Wat heb ik gebruikt?

snij- en embossing mallen, inkt en acetaat
  • Kleurpotlood
  • Acetaat (voor raam)
  • Snijmal voor kozijn
  • Baksteen embossing folder
  • Varkentjesstempels

Hoe heb ik het gedaan?

Op een oplegstrook heb ik met mijn snijmal gestanst.

Deze vormen krijg je door deze snijmal te gebruiken
De opening word mijn "raam". Aan de achterzijde van de opening heb ik een stukje acetaat geplakt zodat het blinkt zoals een raam.

Het kader dat erbij hoort heb ik als inleg gebruikt om zo een kozijn te creëren.

Tip: De laatste vorm laat ik liggen voor een ander project.

De opening heb ik afgetekend, zodat ik wist waar ik het varkentje binnenin het raam kon stempelen. Vervolgens heb ik het varkentje ingekleurd en gordijnen en een achtergrond gecreëerd. De oplegstrook heb ik daarna op de kaart geplakt.

Op de embossing folder smeerde ik wat inkt en stempelde dat als het ware op mijn oplegstrook.


Stempelen met embossing folder 
Let wel op dat je plaats overhoudt voor je andere stempels (scène), anders ben je beperkt in wat je kunt creëren.

Stempelafdruk

Daarna stempelde ik het andere varkentje en de beertjes. Vervolgens heb ik gewoon met mijn kleurpotloden alles ingekleurd.



De tekst binnenin gaat waarschijnlijk worden: "Wanneer mag je weer buiten spelen?"

Andere creaties met kleurpotloden

Hieronder zie je een plaatje van een eerdere kaart die ik heb gemaakt voor mijn schoonmoeder voor haar 75e verjaardag.


Een kaart hoeft niet altijd serieus te zijn. Durf iets anders te doen."

Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===