donderdag 20 augustus 2015

Geloof...

Geloof is een woord van 6 letters, maar de betekenis is bijna allesomvattend.

Voor mij is de belangrijkste inhoud van dit woord dat ik in God geloof. Dat ik door God een zaligheid krijg die geen ander mij kan bieden.

Kaart over geloof





























Maar je kunt ook geloven dat iemand een zekere mijlpaal in zijn leven zal halen.

Geloof ook soms in betere tijden, dat de zon weer gaat schijnen, of dat je goed genoeg bent.

Er zijn zoveel mensen die niet al te veel zelfvertrouwen hebben, daar ben ik er ook een van. Ik denk altijd dat wat ik doe voor een ander niet goed genoeg is.

Vandaar dat ik deze kaart maakte. Deze kaart is voor mijzelf. Zodat ik altijd weet dat mijn geloof mij draagt naar een betere morgen, een betere gelegenheid en een betere ik.


Wat heb ik gebruikt



  • Gele basiskaart
  • Zwarte oplegkaart 
  • Vel printpapier
  • Te Gekke Krijtjes
  • Goudkleurige gelpen 
  • Glossy Accents
  • Liniaal 
  • Wit potlood
  • Pen of potlood 
  • Glittertape
  • Schaar
  • 3D tape
  • Hobbymes
  • Plakband



Hoe heb ik het gedaan



Template voor letters
Als eerste heb ik het zwarte karton en printpapier op dezelfde maat gesneden met mijn papertrimmer.

Met mijn liniaal en pen/potlood heb ik afgemeten hoeveel blokjes ik nodig had en hoeveel ruimte er tussen de blokjes moest zijn. De blokjes zijn voor je woord. Dus voor meer letters heb je wat meer blokjes nodig, heb je minder letters, dan gebruik je minder blokjes.

Met mijn hobbymes en liniaal heb ik de blokjes uitgesneden.

Met plakband plakte ik het stencil (printpapier) op het zwarte karton. Plak het plakband aan de achterzijde, anders kan het karton scheuren.

Met een wit potlood heb ik eerst de letters lichtjes geschreven. Met de goudkleurige gelpen heb ik horizontale lijntjes getrokken in plaats van de gewone schrijfstijl.

Daarna haalde ik het stencil weg.

Bepaal zelf wat je in het open stuk wilt toevoegen. In mijn geval heb ik gekozen voor een kruis. Jij kunt hier van alles doen. Ook heb ik bedacht om dit in dezelfde stijl als de letters te doen.

Vervolgens heb ik met de Te Gekke Krijtjes even kleur aangebracht. Je kunt ook embossen, maar ik heb gekozen voor een subtiele kleur van de Te Gekke Krijtjes.

Ik wilde boven en onder de letters glittertape aanbrengen, maar mijn glittertape was iets te breed voor onder het woord. Hier had ik snel een oplossing voor. Gewoon een stuk glittertape op mijn snijmat geplakt en dit in de lengte middendoor gesneden met mijn hobbymes en liniaal, en de tape weer op mijn kaart geplakt. Met mijn schaar heb ik de overtollige randjes afgeknipt.

Met 3D tape plakte ik de oplegkaart op de gele basiskaart. Ik vond de gele basiskaart beter passen bij het goud.

Daarna heb ik Glossy Accents op het woord en op de afbeelding aangebracht.

Deze kaart is niet perfect, maar hij past bij mij. Ook ik ben niet perfect, maar ik geloof dat ik iedere keer beter kan.

"Geloof in jezelf, geloof dat je beter kunt, geloof dat het beter wordt."

Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===