vrijdag 21 oktober 2016

Hobby Dots stencil en bijgaande kaart

Eerder deze week kreeg ik een video van Elizabeth Craft Design te zien, over de mogelijkheden om het negatieve gedeelte van de Hobby Dots te gebruiken met een snijmal. Verderop in dit bericht kun je de video terugkijken.

Ik had heel veel Hobby Dots hier liggen, en ik gebruik er weinig van. Eigenlijk alleen voor kerst of zo.

Toen heb ik bedacht dat het negatieve gedeelte ook weleens als een stencil gebruikt kan worden. Hieronder zie je een kaart die ik met zo'n D.I.Y. stencil maakte.

Achtergrond gecreƫerd met negatief gedeelte van Hobby Dots


Video van Elizabeth Craft Design



Stencil

Met het negatieve gedeelte hiernaast heb ik met mijn Caran d'Ache aquarelpotloden de cirkels lichtjes ingekleurd, en met mijn Viva waterpenseel heb ik het pigment geactiveerd.

Regenboogeffect met aquarelverf bewerkt

Dat gaf me een heel mooi effect waar ik zo blij mee was, dat ik er meteen een kaart mee heb gemaakt.

Let er wel op dat ik op aquarelpapier heb gewerkt.

Verder blijft het "stencil" kleverig, dus ik kan het bewaren en in de toekomst nogmaals gebruiken.

Natuurlijk heb je er ook andere varianten op, maar voor sommige soorten moet je heel veel geduld hebben. Zoals de variant op het plaatje hiernaast.

Selectieve gedeeltes met aquarelverf bewerkt

Wanneer je het negatief verwijdert plakken alle lijnen aan elkaar. Wellicht handiger om eerst een stukje plakband in de breedte over de lijntjes te doen en dan van de verpakking te halen.

Hiernaast heb ik geselecteerde gedeeltes met mijn aquarelpotloden en waterpenseel bewerkt. Gaf ook een heel leuke afdruk.

Heb jij ook leuke Hobby Dots thuis liggen met een mooi patroon? Probeer dit eens, echt een geinig idee.


"Rommel in de prullenbak is verloren kunst."

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===