maandag 17 augustus 2015

Oude kaart, nieuw jasje

Wanneer ik kaarten krijg, kies ik kaarten uit om te bewaren. Deze kaarten hebben meestal unieke plaatjes of bewoordingen die ik later alsnog wil gebruiken.
Oud en nieuw





Het hergebruiken van oude kaarten kan op verschillende manieren gedaan worden. In dit bericht is het dus voor een kaart.


Binnenkort schrijf ik een bericht over het maken van kerstballen van oude kaarten of foto's.










Wat heb ik gebruikt?



  • Zwart karton voor basiskaart 15 x 15 cm
  • Oplegkaart 14,5 x 14,5 cm
  • Oplegkaart 14 x 14 cm
  • Oplegkaart groter dan het plaatje dat ik gebruikt heb 
  • Rilplaat en pen
  • Memento inkt
  • V7 kwast
  • Oude kaart
  • Glittertape
  • Dubbelzijdig plakband
  • 3D dubbelzijdig plakband


Hoe heb ik het gedaan?


Mijn oplegkaart van 14 x 14 cm heb ik met mijn rilplaat en pen om en om gerild. Eerst vanaf de achterzijde, toen de voorzijde en daarna alsnog de achterzijde. Dat geeft een variatie in de lijnen.

Vervolgens heb ik met mijn V7 kwast en Memento inkt de achtergrond gecreƫerd. Hiervoor gebruikte ik een variatie van groen, rood en geel.

De oplegkaart van 14,5 x 14,5 cm beplakte ik in het rond met glittertape en toen plakte ik hem op de basiskaart. Ook heb ik de bewerkte oplegkaart van 14 x 14 cm op de kaart geplakt.

Van de oude kaart heb ik het gedeelte dat ik mooi vond uitgestanst. Om het plaatje uit te lichten heb ik ook hier een stukje karton in het rond met glittertape beplakt en het plaatje erop geplakt. Met 3D dubbelzijdig plakband heb ik het in de midden van de kaart gemonteerd.



"Oud is ook mooi in een nieuw jasje"
Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===