maandag 17 augustus 2015

Uitdaging van Sannie: Te Gekke Krijtjes op zwart karton


Ik heb altijd zin in een creatieve uitdaging en Sannie had deze keer een leuke. Haar uitdaging kun je aan het einde van dit bericht bekijken.
Kaart met Te Gekke Krijtjes en glittertape






Eerder heb ik een review geschreven over de Te Gekke Krijtjes. Tijdens het testen was ik niet onder de indruk van het effect van de krijtjes op zwart karton.

In mijn review gaf ik aan dat gewoon krabbelen op zwart karton wel zichtbaar is, maar mengen met terpentine gaf me niet zo'n indrukwekkend eindresultaat. Dus ging ik aan de slag om iets te proberen met de metallic kleuren op zwart karton.







Wat heb ik gebruikt?


  • Te Gekke Krijtjes
  • Glittertape
  • Zwart karton (120g)
  • Hobbymes



Hoe heb ik het gedaan?

Letters en vormen gekrast met hobbymes

Eerst heb ik de glittertape geplakt in geometrische stijl.

Vervolgens heb ik met groen, paars, blauw en koper de vlakken ingekleurd.

Met mijn hobbymes heb ik patroontjes in het papier gekrast. Hiermee haal je dan ook de kleur weg en laat de zwarte achtergrond er meer doorkomen. Je kunt elk patroon gebruiken, maar let er op dat je wel dikker karton moet gebruiken, omdat je heel snel met een hobbymes door dunner karton kunt snijden. Het effect dat de krassen achterlaten lijkt op en voelt aan als fluweel.

Je kunt op zich de kaart gewoon zo laten, maar ik ben een stapje verder gegaan en heb met een goudkleurige gelpen de letters ingekleurd.



Uitdaging van Sannie


















"Door uitdagingen kom je erachter wat je kunt..."
Editor: Elske Kerkhof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===