maandag 19 oktober 2015

Haken

Hallo allemaal,

Ik ben Marenka van den Berg, ik ben 15 jaar oud en mij is gevraagd om een stukje over mijn hobby te schrijven op deze blog.
Dus bij deze, een stukje over haken.
Haaknaalden

Ik ben op dit idee gekomen door mijn stage adres.
Ik loop stage bij Krea Hobby in Meppel waar wij heel veel soorten wol, katoen, acryl, garen en nog veel meer spullen verkopen. Elke vrijdag middag probeert mijn begeleider mij dan wat nieuws te leren, dus heeft zij mij leren haken.

Dit vond ik erg leuk om te doen, omdat ik het nog nooit eerder had gedaan en het al best goed ging voor de eerste keer. Ik heb dan ook nog niet iets met een doel ervan gemaakt maar ik heb wel twee verschillende steken geleerd.

  1. Vasten
  2. Stokjes






Wat ik hiervoor heb gebruikt is:
Phildar Phill coton 3 (100% katoen)


  • Een 3.50 mm haaknaald
  • Phildar: Phill coton 3, 100% katoen
  • In de kleur: Pistache
Al deze producten zijn verkrijgbaar bij Krea Hobby in Meppel.
















Wat moet je doen:


1. Ketting, 2. Vasten, 3. Stokje
  1. Houd je haaknaald vast zoals een pen.
  2. Maak een beginlus.
  3. Haak met losse steken een ketting zolang je hem zelf wilt.
  4. Als je klaar bent met de ketting draai je het om en haal je je haaknaald door de tweede lus van je ketting en dan doe je het zelfde als bij de ketting, maar dan haal je het draad door twee lussen in plaats van één, dit doe je bij elke volgende steek.


Tip: Zorg dat je niet op je ellebogen leunt (bijvoorbeeld op een tafel) zo gaat het haken veel soepeler en sneller.















Alternatieve uitleg


Hier heb ik nog een filmpje gevonden voor verduidelijking hoe je moet haken:




Het is een heel leuk om te doen en hoe vaker je het doet hoe beter je er in word, zo kun je ook leuke dingen ervan maken, zoals kleding, accessoires en knuffels.


"Hoe vaker je het doet hoe beter je er in word."

Disclaimer: Marenka van den Berg is geaffilieerd met Krea Hobby in Meppel. Plaatsen van haar berichten gaan gepaard met vermelding van Krea Hobby.

Auteur: Marenka van den Berg
Fotografisch Editor: Sandie van der Graaf

1 opmerking:

  1. Wat goed dat je dit zo duidelijk uit kunt leggen. Ik hoop nog meer werk van je te zien

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===