dinsdag 17 november 2015

Kerst 2015 Goud & vellum


Kaart van vellum in goud

Afgelopen weekend begon ik met kerstkaarten maken.

Ik maak nooit dezelfde kaart voor iedereen, maar ik kies wel voor één of twee producten die ik op al mijn kaarten gebruik en zodoende passen ze toch allemaal bij elkaar.

Ik moet wel mijn creativiteit goed inspannen om niet iets te maken dat ik in voorgaande jaren al heb gemaakt.

Nu weet ik al van mijzelf dat ik altijd eerst met het makkelijkste idee moet beginnen. Vanaf dat punt neemt mijn creativiteit het over. Iedere kaart geeft me weer inspiratie voor de volgende.

Nu ben ik afgelopen week weer de budgetwinkels afgegaan en heb gekeken wat ze in de schappen hebben.

Bij de Prijzenmepper heb ik echt mooie decoratie-organza in goud gevonden. Dus goud is dan dit jaar nogmaals de keus voor het kleurenschema.

Ik ging naar de Action en daar vond ik zwart lint van kant. Ik weet nog niet precies hoe dat gaat passen in het kleurenschema, maar dat komt goed.

Voor de kaart van vandaag heb ik niet zoveel moeite gedaan. Maar ik had wel de tijd om een beetje mijn gedachten te ordenen over wat ik wil en wat niet.




Dit heb ik gebruikt



  • Vellum (150 g) als basiskaart
  • Hobby dots
  • Karton (zwart)
  • Label (wit)
  • Dubbelzijdig plakband
  • Decoratie-organza
  • Rilpen (stilus) 
  • Pigmentinkt (goud)
  • Hobbymes



Zo heb ik het gedaan


Ik vouwde de vellum door de helft om een basiskaart te creëren. Om een strakke lijn te krijgen waar ik mee kon werken voor de ontwerp, heb ik afplaktape in een rechte lijn geplakt.

Decoratie Organza


Vervolgens sneed ik met mijn hobbymes de decoratie-organza groot genoeg om aan de buiten- en binnenkant te kunnen bevestigen.

Ik bevestigde de decoratie-organza met dubbelzijdig plakband op de basiskaart.






Hobby Dots
Thuis had ik nog veel hobby dots liggen, dus heb ik daar decoratieve randjes van uitgezocht om de randen van de organza mee af te werken. Dit plakte ik ook aan de binnenkant.

Er was nu nog een kleine opening op de kaart en hier plakte ik ook ronde hobby dots in verschillende groottes als kerstballen. Met een rilpen en liniaal trok ik lijntjes en ik tekende strikjes.

Met zwart karton maakte ik een label en werkte de randen af met goudkleurige pigmentinkt. Je kunt hier natuurlijk elke inkt gebruiken, maar ik koos ervoor om pigmentinkt te gebruiken omdat ik werkte met zwart karton. Ik deed hetzelfde met het witte label en bevestigde deze aan elkaar.

Met een perforator maakte ik een gaatje aan de bovenkant van de kaart en bevestigde de tags daaraan.

Het enige dat nu nog overblijft om te doen, is iets stempelen op het label. Dan is de kaart af.


"Haal inspiratie uit de makkelijke projecten"


Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

2 opmerkingen:

  1. Hoi Sandie,dat heb ik ook,ik begin met een idee,en dan komt er een lawine van nieuwe ideen is altijd zo leuk...
    Hier liggen stempel sets klaar en wat papiertjes met dingen erop die ik uit wil werken...
    ik heb denk ik veels te veel dingen die ik wil doen...
    Meestal vind ik het leuker als het echt Kerst is,om Kerstkaarten te maken...dan ben ik meer in de stemming ervoor..
    Nu wil ik liever dat de zomer terug komt...al dat vroege donker en de storm,nattigheid en kou is niet mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel te veel dingen.... dat komt bekend voor... hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===