dinsdag 10 november 2015

Sterkte/ beterschap voor een vriend

Vandaag moest ik horen dat onze huisbaas voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis is gegaan en dat complicaties hem bijna van zijn leven hebben beroofd. Dat is pas schrikken, want we kennen hem ook persoonlijk. We staan dan stil bij de gedachte dat een levenspad zo kan eindigen.

Ik bedacht dat ik een kaart zou gaan maken. De vellum en de ciseleerspullen lagen nog op mijn werktafel, daarom heb ik gewoon daarmee gewerkt om een mannelijke kaart te maken. Dit wordt geen uitleg, maar ik deel gewoon mijn gedachtegang en mijn creatie natuurlijk.

Kaart met pergamano-techniek



Werken met de pergamano-techniek is natuurlijk erg ontspannend en geeft je tijd om na te denken.

Het komt waarschijnlijk met de ouderdom mee, maar opeens zijn er zoveel mensen rondom mij die geraakt worden door ziekte en dood. Ik vind dat erg confronterend en moet erbij stilstaan of ik alles in orde heb. Dan heb ik het niet over financieel of zo, maar eerder over hoe ik iemand heb behandeld. Heb ik geholpen waar nodig, heb ik genoeg liefde betoond, heb ik genoeg tijd afgestaan aan iemand die dat nodig had.

Nu weet ik dat ik niet de enige ben die zo geraakt wordt hierdoor. Iedereen komt op een punt dat hij gaat nadenken over verleden, heden en toekomst. Iedereen gaat door goede en slechte tijden (dan heb ik het hier niet over GTST ;) ).

Ik denk dat ik inmiddels het besluit heb genomen om geen kleine onbenulligheden meer in mijn leven toe te laten. Of beter gezegd: dat ik niet meer ga reageren op kleine onbenulligheden. Op je levensweg denk je vaak aan de toekomst, maar vanaf een jaar of 40 begin je meer voor het heden te leven. Zelf vind ik dat minder stressvol en dat geeft me meer rust en tijd voor mijn gezin, familie en vrienden. Met echte waardering voor elkaar.

Jennifer McGuire is onlangs begonnen met een "Handmade with Kindness" project. Daarbij stuur je iets handgemaakts aan iemand anders, met het verzoek dat de ontvanger ook iets handgemaakts aan iemand anders verstuurt. Vind ik goed passen bij waar ik het over heb vandaag. Dus hierbij daag ik jullie uit om te gaan kijken op haar website.

"Waardeer de mensen in je leven. Ze zijn er met een doel."

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

4 opmerkingen:

  1. Hoi Sandie
    Wat een wijze woorden en besluit....ik ben het zo met je eens...ik ben ookveel bezig met hoe behandel ik mensen ,doe ik dingen wel goed..
    Alleen lukt het mij niet om aan alle stress en druk te ontkomen..,juist ook doordat ik goed wil doen..,en ook maar beperkte energie heb,,zo ook nu bv wil ik aan iedereen een herfst kaartej wil sturen..
    hierdoor leg ik mezelf weer extra druk op.....
    Ik heb dat vaker,alsik iets heb gemaakt waar ik blij van word,wil ik dat anderen ook geven,een liefdevol gebaar,dat ik aan ze denk....maar die lijst is best wel lang,aan wie ik het allemaal wil sturen..dus leg ik mezelf een druk op omdat ik ze zo graag allemaal een kaartje wil sturen....
    (dat heb ik ook met emails die ik wil sturen,ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.....ik ben vaak gewoon te moe..)
    Wat Jennifer heeft gedaan vind ik ook een super mooi gebaar..ook prachtige stempelset van Hero Arts..vind je ook niet?
    Groetjes Holly.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Holly, geeft niet hoor, alleen je reacties op mijn berichten is al genoeg. De email is een bonus. ;)

    De weten dat je wel er aan denken maar er niet aan toe komt is goed genoeg voor mij. Kijk goed achter jezelf van je bent kostbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sandie,wat lief van je,ik ben zo blij dat je het begrijpt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet wat der achter speelt, en een tikje begrip voor een ander kost niet veel. ;)

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===