maandag 14 december 2015

Kerst 2015 DIY decoratiekaarten van hout

We hebben ieder jaar een selectief groepje waar we speciale kaarten voor bedenken.

D.I.Y. decoratiekaarten van hout
Het idee is om zelf een kaart aan de deur te bezorgen. Het moet dan ook iets zijn dat aan de boom of lamp kan hangen, of ergens tentoongesteld kan worden.

Dit jaar zag ik bij Xenos houten onderzetters voor glazen. Ik vond ze echt zo mooi van ruwheid dat ik ze meteen heb gekocht. Samen met mijn man heb ik een design uitgewerkt van wat we het mooist vonden.

We vinden het gewoon leuk om samen iets te doen voor naaste familie en echt heel goede vrienden.

Zo'n soort kaart hoeft niet duur te zijn, het belangrijkste is dat er een echte bedoeling achter zit.

In mijn geval heb ik iets gekocht, maar je kunt ook bijvoorbeeld een bewaarde wijnkurk gebruiken, of een oud showticket. Je kunt eigenlijk alles gebruiken, maar die extra speciale gedachte erachter is zo bijzonder.




Wat heb ik gebruikt?



  • Houten onderzetters (rond)
  • VersaMark inkt
  • VersaMarker pen
  • Stempel (tekst & ster)
  • Embossingpoeder (zilver)
  • Heat tool
  • Lint
  • Boor



Hoe heb ik het gedaan


Ik nam de onderzetters en maakte deze stofvrij, maar ik lette wel op dat ik de bast niet al te veel beschadigde.

Ik legde de tekststempel in een halvemaanvorm op mijn acrylblok, zodat ik de ronde vorm van de onderzetters kon volgen.

Met VersaMark inkt stempelde ik de tekst in het rond en ook een ster in het midden. Ik strooide embossingpoeder erover en schudde de overtollige poeder eraf. Ik smolt de embossingpoeder met een heat tool.

Op de achterzijde schreef ik onze namen met de VersaMarker pen en strooide er embossingpoeder overheen. Ik schudde de overtollige poeder eraf en smolt de poeder met de heat tool.

Je ziet het niet op de foto, maar ik boorde een klein gaatje in de onderzetter en deed daar een lint doorheen, zodat hij kan hangen. Je kunt er ook voor kiezen om de kaart in de vorm van een standaard te maken, zodat de onderzetter tentoongesteld kan worden.

Zelf monteer ik de onderzetter losjes op een kaart voor een verdere of langere boodschap.

Klaar.


"Doe iets met diepere betekenis erachter voor iemand die heel dicht bij je staat."


Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee ,ook dat je het samen met je man doet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat moet met mijn man. Deze kaarten is altijd iets meer speciaal en dan wil ik hem wel erbij hebben met ideeën bedenken (de uitvoering is altijd mijn taak haha)

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===