woensdag 6 januari 2016

Interview: Jennifer McGuire (Nederlandse weergave)

Jennifer McGuire is een op haar gezin gerichte christenvrouw. Ze is getrouwd en moeder van vier kinderen (twee stiefdochters en twee eigen kinderen).


Jennifer McGuire
Haar instructievideo's zitten altijd propvol met technieken en ze gaat net een stapje verder om je alternatieve manieren te laten zien om hetzelfde effect te creëren, als je niet de producten hebt die zij gebruikt.

Een fragment uit Hero Arts Artist Bio
"Haar ontwerpen en pagina-layouts zijn gepubliceerd in tijdschriften en ideeënboeken van Creating Keepsakes , Scrapbooks Etc., Autumn Leaves "Designing with" boeken en diverse andere publicaties. Haar werk kan elke maand bekeken worden in CK's Tool Time column, waar Jennifer laat zien wat je allemaal kunt doen met één hulpmiddel of één product. Ze schrijft ook een tweemaandelijks artikel voor CreatingKeepsakes.com. Een boek dat gebaseerd is op deze artikelen, "101 Things To Do With Your Scrapbook Supplies", werd in juni 2007 uitgegeven door Creating Keepsakes."


Ze is een YouTube-sensatie geworden met maar liefst 90.395 abonnees en 10.164.822 weergaven.


Het interview



HA: Je bent getrouwd en moeder van vier kinderen. Twee daarvan zijn je stiefkinderen. 
Heb je advies voor mensen met samengestelde gezinnen?

JMcG: Ik voel me erg gezegend dat ik stiefmoeder ben. Ik ben trots op ze. Ik heb niet echt goed advies - ontvang het als een geschenk!


HA: Je hebt een hechte vriendschap met Kristina Werner. Hoe hebben jullie elkaar ontmoet? Ik heb begrepen dat jullie niet eens in dezelfde stad wonen?

JMcG: We hebben elkaar jaren geleden via onze hobby ontmoet. Na een paar jaar begonnen we meer met elkaar te praten en het klikte goed. Ze is een juweel en ik bewonder haar. We bemoedigen elkaar en dat is erg belangrijk! Zij woont in Utah en ik in Ohio.


HA: Je hebt voor ingenieur gestudeerd. Dit vakgebied is heel breed en omvat veel verschillende sectorenWat was jouw expertise?

JMcG: Ik was werktuigbouwkundig ingenieur. Ik heb een project met NASA gedaan toen ik studeerde en vond het geweldig. Maar ik wilde in Ohio wonen, dichtbij mijn familie, dus ik nam een baan aan bij P&G. Na vijf jaar ben ik daar weggegaan om full time met mijn hobby aan de slag te gaan.


HA: Mis je het werk als werktuigbouwkundig ingenieur?

JMcG: Helemaal niet :) Het was niet de juiste carrière voor mij.



HA: Hoe combineer je je technische achtergrond met wat je nu doet?

JMcG: Ik gebruik mijn technische achtergrond niet echt, maar wel het zakelijk inzicht dat ik heb verkregen door bij een groot bedrijf te werken.



HA: Wat trok je aan in scrapbooken en kaarten maken?


JMcG: Ik was vrijwilliger bij een jeugdgroep van mijn kerk. Na een zendingsreis maakte ik een scrapbook en was meteen verkocht. Een paar jaar later begon ik te werken met Hero Arts en daardoor werd ik kaartenmaker.



HA: Je bent ook ontwerper. Voor wie ontwerp je?

JMcG: Ik werk niet voor  designteams of bedrijven. Ik doe wat advieswerk voor Hero Arts, maar verder werk ik het liefst alleen, zodat ik veel verschillende bedrijven tegelijk kan ondersteunen.

101 + Creative Ways to Use Your Scrapbook Supplies
Creating Keepsakes magazine


HA: Kun je ons wat meer vertellen over je boeken 
"101 Things To Do With Your Scrapbook Supplies" en 
"101 Creative ways to use your scrapbook supplies"? 
Ik heb begrepen dat de boeken gebaseerd zijn op je publicaties in het tijdschrift Creating Keepsakes?

JMcG: Ja, ik heb deze boeken jaren geleden gemaakt toen ik veel met scrapbooken bezig was. Ik vond het team van Creating Keepsakes geweldig, dus ik had veel plezier in het samenstellen van de boeken. Maar het was wel veel werk!



HA: Je bent er altijd open over geweest dat je christen bent. 
Hoe beïnvloedt dat je werk?

JMcG: Mijn geloof is een groot deel van wie ik ben. En ik vind het geweldig dat deze hobby me in contact heeft gebracht met veel mensen die hetzelfde geloof hebben... en velen die een ander geloof hebben! Ik geniet van de diversiteit.



HA: Krijg je wel eens negatieve kritiek en zo ja, hoe ga je daarmee om?

JMcG: Ik negeer het.



HA: Je hebt onlangs een nieuwe website gelanceerd en die is goed uitgedacht. Wat vond jij de meest uitdagende aspecten van het creëren van een persoonlijke website?


JMcG: De grootste uitdaging is het vinden van tijd om de site samen te stellen. Ik heb samengewerkt  met een GEWELDIG bedrijf dat het erg makkelijk voor me maakte. Ze deden alles. Toch moest ik uiteindelijk zelf nog voor een aantal laatste details zorgen. En aangezien mijn gezin op nummer één staat, was het moeilijk om tijd te maken. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.


HA: Heb je er ooit aan gedacht om een e-book te maken met richtlijnen voor je volgers, 
of zou dat alleen beschikbaar zijn voor deelnemers aan je online cursussen?

JMcG: Nog niet! Een uitstekend idee ;)


HA: Je oproep tot actie tegen pesten is zo inspirerend. Het gebruiken van creativiteit om vriendelijkheid de wereld in te sturen is een stap in de goede richting. 
Wat heeft je geïnspireerd om met dit project te beginnen? En zie je dit project groter worden in de toekomst, zoals een non-profit-organisatie of iets dergelijks?

JMcG: Ik vind dat kaarten maken - en het geven van kaarten - een vriendelijke daad is. En daar kan de wereld meer van gebruiken! Ik hoorde over de "Kind Campaign" (VriendelijkheidsCampagne) en vond de boodschap geweldig. Ik heb geen plannen om een non-profit-organisatie te beginnen. Ik heb al genoeg op mijn bordje en ik vind het erg fijn om veel andere goede doelen te steunen. Ik zal in de toekomst een paar andere non-profit-organisaties in de schijnwerpers zetten.







HA: Ik heb begrepen dat je man in het verleden een aantal hobbyproducten voor je heeft gemaakt, kun je ons daar meer over vertellen?

JMcG: Hahaha... nee... hij is toevallig de uitvinder van Press N Seal. Het is een product dat hij bij P&G ontwikkeld heeft. Het is bedoeld voor gebruik in de keuken, maar veel hobbyisten gebruiken het voor hun kaarten! Het is een handig hulpmiddel.


HA: Je video's zijn altijd erg professioneel. Wat zijn naar jouw mening de beste camera's, geluidsapparatuur en belichtingstrucs die je gebruikt?

JMcG: Ik denk echt niet dat je iets heel bijzonders nodig hebt. Gewoon een goede camera, een statief met arm, en een microfoon. Begin eenvoudig - je kunt altijd nog betere apparatuur toevoegen.



HA: Welk advies kun je onze lezers geven als zij ook van stempelen hun carrière willen maken?

JMcG: Mijn advies is om gewoon te doen wat je leuk vindt. Creëer op je eigen manier. Deel op je eigen manier. Doe gewoon wat je altijd doet. Als het de bedoeling is, zal het gebeuren!



"Welwillendheid wordt verspreid met liefde en integriteit"

Auteur en interviewer: Sandie van der Graaf
Vertaler: Elske Kerkhof

4 opmerkingen:

  1. Ik volg Jennifer al jaren, grappig om nu ook een stukje in het Nederlands tegen te komen :). Het is een mooi interview geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar doe ik dit voor. We doen onze best om alle interviews met buitenlandse hobbyisten en Kunstenaars in Nederlands te vertalen. ;)
      Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===