maandag 29 februari 2016

Even voorstellen aan onze gast auteur en designer: Friso Roskam.

Mijn naam is Friso Roskam.
Ik ben opgegroeid in Ridderkerk en woon in het Brabantse Rosmalen.

Mede door mijn zwak voor hout, koos ik voor de opleiding meubelmaker en heb ik mijn diploma behaald op het HMC. Ofwel Hout- en Meubileringscollege. Handig met mijn handen dus.

Voorbeeld van een houtproject

Over handig met handen gesproken ben ik graag ''Algemeen Creatief''. Zo ook in het dagelijkse leven, zit elke dag weer vol creatieve ideeën. En zie ik in veel dingen kansen en mogelijkheden.

Momenteel werk ik in een kringloop winkel gevestigd in Den Dungen. En in deze winkels kom ik van alles tegen voor mijn inspiratie. Zoals het creatief gebruiken van voorwerpen zoals het niet bedoeld is. Hierover laat ik in het vervolg graag meer weten.

Het grootste gedeelte van mijn creatieve momenten, hanteer ik mijn trouwe en fijne potloden.

Voorbeelden van mijn schetsen (Zentangle)

Meestal teken ik zonder kleur omdat ik zeer perfectionistisch ben als het om kleuren gaat. Ook vind ik nog genoeg uitdaging in tekenen zonder kleur en probeer ik de lat steeds wat hoger te leggen.

Kortom. Creatief  is mijn halve bestaan en daardoor ook mijn drijfveer in goede en slechte tijden.
Zonder creatief te zijn, zou ik mezelf niet kennen.

"En zie ik in veel dingen kansen en mogelijkheden"

Auteur: Friso Roskam

2 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===