woensdag 3 februari 2016

Kleuren op donker karton

Ik hou van kleuren met kleurpotloden, maar wil dat soms ook op zwart of donker karton doen en bij voorkeur maak ik dan een eigen design.

Kleurpotlood op donker karton

Met stempels en VersaMark inkt kun je dan ook een eigen tekening inkleuren die past bij het design van je kaart. Ik geef vandaag geen volledige uitleg, omdat de kaart voor zich spreekt.

Alles wat je nodig hebt is VersaMark inkt, stempels en kleurpotloden.

Plan het design dat je wilt. Breng VersaMark inkt aan op de stempels en stempel het design uit op de kaart. Laat het ongeveer 5 minuten drogen (niet met een heat tool). Met kleurpotloden kun je nu naar hartenlust kleuren.

Als je op deze manier de plaatjes stempelt, krijg je een plaatje met lichte lijnen dat bijna niet te zien is als je klaar bent. Wil je wel een lijn, dan is witte inkt een oplossing.

"Een kleurpotlood hoort in je hand en niet in een lade"

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

2 opmerkingen:

  1. Leuke tip en prachtige kaart,welke potloden heb jij!
    Ik heb sinds een paar weken kleurpotloden ondekt...gebruikte eerst Copics en aquarel mediums..was ik erg blij mee...maar over mixed media iets kleuren moest ik toch iets anders voor gebruiken.
    De laaste tijd zag ik steeds meer potloden voorbij komen....en toen toch maar gaan kijken welke de beste zijn...
    Was niet goed uit te komen,heb voor de Lyra Rembrandt Polycolor gekozen,viel me iets tegen,dus toen een paar losse caran dáche Pablo en faber castell Polychromos gekocht,en nou die laatste die blend erg fijn..
    Gisteren twee dezelfde plaatjes gestempeld en met de Lyra een en de andere met FCP ingekleurd,geprobeerd dezelfde kleuren te gebruiken,nu de uitslag....de FCP kleuren echt makkelijker brengen makkelijker aan,en blenden(HEEL veel laagjes potlood,geen gamsol of geurloze terpetine)het mooist,de kleuren van de Lyra ,daar heb ik meer van,die waren wat mooier warmer..
    Ben erg blij met mijn potloden moet zeggen het is verslavend,nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden...
    Groetjes Holly
    ps bij mij staan ze in jampotjes,en liggen niet in de lade..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha voor je laatste zin. Ik houd die van mij netjes in de verpakking omdat ik geen enkele risico lopen dat de pigmentstaafjes schade kunt lijden. Niks zo lastig als een gebroken punt.

    Ik maak gebruik van Cretacolor Karmina. Ook heel goede potloden.

    Van Caran d'Ache heb ik alleen aqaurelpotloden dus kan ik geen oordeel vel over de kleurpotloden, maar als de laatste net zo goed is als de aquarelpotloden zou ik dit best aanbevelen.

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===