maandag 1 februari 2016

Review: Bruynzeel My Grip & Pelikan Happy Pen vulpennen

De afgelopen paar weken zag ik heel veel kalligrafie in projecten en op kaarten. Ik ga niet snel mee in een hype, maar sommige dingen staan me wel aan.

Toen ik nog op school zat, probeerde ik samen met een vriendin altijd zo netjes en sierlijk mogelijk te schrijven. Dus ik denk dat ik altijd belangstelling heb gehad voor kalligrafie. Maar de kosten van een behoorlijke kalligrafie-pen zijn aan de hoge kant, dus ik heb tot nu toe nog niets met die interesse gedaan.

Links: Bruynzeel My Grip  Rechts: Pelikan Happy Pen
Aangezien handgeschreven stempels nu zo'n hype zijn, leek het me een goed moment om iets met kalligrafie te doen. Ik had dus meteen interesse in twee pennen die ik bij Action zag liggen.

Van Bruynzeel is er de My Grip. Voor € 1,99 heb je een pen die volledig aan te passen is aan je eigen hand. Dus het maakt niet uit of je linkshandig of rechtshandig bent, want iedereen kan met deze pen schrijven. De pen is speciaal ontworpen voor kinderen die leren schrijven. De driehoekige handgreep leert je de pen goed vast te houden.

In de verpakking is één blauw inktpatroon bijgevoegd. Er zijn wel andere patronen beschikbaar in een variatie van verpakkingen:
  • Colorful Ink (geel, roze, blauw en rood) 
  • Limited Edition Clicks Glitters
  • Limited Edition Clicks Fluo
Van Pelikan is er de Happy Pen. Voor € 2,99 heb je een pen met zes inktpatronen. Deze pen is speciaal ontworpen voor tieners. De punt is wat zachter en heeft een goede veerkracht bij het schrijven.


Test


Bruynzeel - My Grip

Werking van de My Grip pen
Bij het uitpakken van deze pen kom je erachter dat het geen gewone pen is. De pen ligt goed in de hand. Omdat deze pen speciaal is ontworpen voor kinderen die leren schrijven, moet je de pen daar ook op beoordelen.

Deze pennen hebben vier clicks. Het doel van de clicks is het opbergen van de inktpatronen. De draaifunctie ervan is ook van zo'n aard dat de pen in je hand kan liggen zoals jij dat het prettigst vindt.
In het begin is het heel moeilijk om de clicks te verwijderen. Die zitten stevig vast. Maar hoe meer je ermee werkt, hoe makkelijker het wordt.

Schrijven met de My Grip pen

De punt heeft niet echt een spleet zoals een vulpen en daarom gaat hij niet zo soepel over het papier. Toch is de vloeibaarheid van de inkt wel goed. Ik had geen inktvlekken en dat zegt al veel.

Gezien de uitbreidingen die er extra voor te koop zijn, en het feit dat de pen voor kinderen is, kan ik hem wel aanraden. Maar help de kinderen wel bij het uitpakken en de eerste keer met het losmaken van de clicks.






Pelikan - Happy Pen

Werking van de Happy Pen
Hierover was ik zeer verrast.

Deze pen is ontworpen voor tieners. 

De punt heeft goede veerkracht, zodat die gemakkelijk over het papier beweegt.

De punt is heel fijn, dus als je op en neer gaat met de pen, zie je niet echt het 'dun en dik' dat zo bekend is bij kalligrafie.


Schrijven met de Happy Pen
Afgezien daarvan geeft deze pen je de kans om goed te oefenen om er zodoende achter te komen of kalligrafie jouw ding is of niet.

Er zijn zes inktpatronen bijgesloten in de verpakking. Dat op zich is al een bonus. Het nadeel is dat je deze alleen in rood, blauw en zwart krijgt.

Ik kan deze pen wel aanraden.


"Creatief zijn is ook belangrijk voor kinderen"

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

1 opmerking:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===