dinsdag 2 februari 2016

Veelkleurige kaarten

Ik heb even een beetje gespeeld met mijn producten en wilde perse iets doen dat geen stempel of snijmal nodig heeft.

En ja, ik denk dat het goed gelukt is.

Variatie in kleur en tekst

Deze kaart kan bijna voor alle gelegenheden gemaakt worden door alleen de bewoording te veranderen en de kleuren anders neer te zetten.



Uitleg


Wat heb ik gebruikt?

  • Basiskaart
  • Zwart karton (strookje)
  • Te Gekke Krijtjes
  • Memento Dye inkt
  • Zwarte stift
  • Goudkleurige gelpen
  • Goudkleurige pigmentinkt


Zo heb ik het gedaan



Met Memento Dye inkt drukte ik het inktkussen af op de basiskaart, steeds met een andere kleur. Dit deed ik met een draaibeweging, bijna zoals een komma. Dit geeft een streperig effect.

Tip: Begin de kaart met lichte kleuren om een ander effect te creƫren. Dus de beginkleur bepaalt het resultaat. Let er ook op dat je kleuren gebruikt die op elkaar afgestemd zijn.

Achtergrond van Memento Dye inkt
Toen ik tevreden was met het eindresultaat heb ik met de Te Gekke Krijtjes de bewoording geschreven in een regenboog van kleuren. Aangezien Memento Dye inkt snel droogt, kon ik dat meteen doen na het stempelen.

Tip: Te Gekke Krijtjes zijn verkrijgbaar in vier variaties van kleuren. Probeer eens de metallic kleuren (zie kaart met Happy erop).

Schrijven met Te Gekke Krijtjes


Vervolgens heb ik de schaduw en de stippellijnen aangebracht met een zwarte stift. 

Met een witte gelpen maakte ik stippen op de zwarte schaduw.


Op een strookje zwart karton schreef ik met een goudkleurige gelpen een tekst die past bij het woord op de kaart en sneed een driehoekje uit om het effect van een lint te krijgen.


Schrijven met goudkleurige gelpen

Vervolgens werkte ik alle randen van de kaart en het zwarte karton af met goudkleurige pigmentinkt.

Kaart is klaar.

"Inkt is niet alleen voor stempels bestemd."

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

2 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===