dinsdag 17 mei 2016

Haal meer uit je stempels #3

Als ik wat duurdere stempels koop, zoek ik altijd naar een stempelset waar ik meer mee kan doen dan alleen wat door de designer bedacht is. Ik ga beslist geen € 10 of zo betalen voor alleen maar één bloem of één vogel. Daar kun je niet veel mee doen.
Voor eerdere berichten over de "Haal meer uit je..." reeks kun je hier kijken: Bericht 1,  Bericht 2

Ik was bezig met een persoonlijk project voor een vriendin (dat komt niet op mijn blog) en toen zocht ik naar iets waar ik wolken mee kon maken. Dat heb ik gevonden bij een stempelset die ik al een tijdje terug kocht toen ik samen met Daniëlle ging winkelen.
Marianne Design
Eline's Brush
EC 0162


Voor deze uitleg gebruikte ik Marianne Design: Eline's Brush EC 0162. Je kunt met deze set echt veel doen. De stempelset zelf bevat 7 stempels. Ik gebruikte voor de uitleg 4 stempels uit de set en daarmee creëerde ik 12 mogelijkheden.

Deze stempelset is eigenlijk bestemd om een distressed look te creëren op je kaarten of mixed media-projecten.

Ook krijg je een variatie aan eindresultaten, afhankelijk van welke inkt, verf of dergelijke producten je erbij gebruikt. De set is erg gevarieerd en ik kan deze echt aanbevelen voor hobbyisten.

Zelf heb ik voor deze set € 5,95 betaald. Kijk maar rond, want je kunt de set goedkoper aanschaffen. Houd er wel rekening mee dat je, als je de set bij een webshop bestelt, wellicht ook nog verzendkosten moet betalen.



Let op! Bij ieder plaatje heb ik met zwart een afdruk gedaan van hoe de stempel door de designer ontworpen is. Daarnaast heb ik met haakjes aangegeven welke gedeelten van de stempel ik gebruikt heb. De voorbeelden heb ik geëmbost met embossingpoeder en een heat tool.

Soms heb je een kader nodig, maar je hebt er geen stempel voor. Maak dan je eigen kader door een stempel op een andere manier te gebruiken.  

Kaders gecreëerd met een stempel

Behalve de normale kaders die helemaal in het rond om een plaatje of tekst gestempeld worden, kun je ook kiezen voor een eenzijdig of een halfrond kader. Je kunt er zelfs letters mee maken.

Enkelvoudige kaders en letters

Je kunt er ook scènes mee creëren.

1. Bomen, 2. Wolken, 3.Water of een landschap.


Met de spetters op het plaatje hierboven kun je ook regendruppels maken.

Regendruppels

Ik heb niet met alle stempels van de set iets gemaakt; er zijn er nog 3 over waar je iets leuks mee kunt maken.


"Zie je stempels als een avontuur."


Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

3 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    duidelijk uitgelegd en ik ben het helemaal met je eens,
    1 stempel kun je vaak niet zoveel mee, en is vaak in verhouding best duur, het gaat gewoon om je creativiteit!!!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, Klopt. Je krijgt echt mooie stempels, maar mijn aanbeveling is altijd om bij stempels en snijmallen altijd sets te kopen. ;) natuurlijk voor een mooi prijsje.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===