zondag 14 augustus 2016

Hobbyruimte gaat op zijn kop... Deel drie

Ik ben nog met vakantie, maar gezien dat het overgrote deel van het werk nu af is dacht ik om dit gedeelte met jullie te delen. 

Eindresultaat van mijn hobbyruimte

In het tweede bericht over mijn hobbykamer, draaide ik een kast op zijn zijkant om zo voldoende werkruimte te creëren. Als afronding wilde ik een houten muurwand, belichting en bevestiging voor mijn camera. 

Deze week hebben we (mijn man en ik) deze klus aangepakt. 

Aanvankelijk had ik het idee om de muurwand met steiger-/ pallethout te maken. Dat komt op een bedrag uit van ongeveer € 80,-. Ik had tuis wel nog de helft van een tafelblad liggen, en besloot deze te gebruiken. Dan maar geen grote muurwand. Ik ben wel tevreden met de uitkomst. 

Ik begon door het blad te schuren omdat ik dit ook wilde beitsen. 

Blad voor de helft geschuurd. 

Het blad is helft van een eetkamertafel (groot genoeg voor 12 mensen) dat ik eerder heb gehalveerd om meer ruimte in de hobbyruimte te creëren. Omdat dit een schuifblad was, had die gelukkig twee latjes aan de onderkant.

Achterzijde van het blad

De latjes hebben we gebruikt voor bevestiging aan de muur.

We hebben het blad op een steun laten rusten en zo zeker gemaakt dat dit waterpas hangt.

Tip: Ik gebruikte een dunne kwast met daarop een beetje acrylverf en heb de gaten zo afgetekend.

Het blad op de steun

Mijn man heeft gaten in de muur geboord en daarna het blad aan de muur bevestigd.

Gaten worden in de muur geboord.

Aan mij was de taak om de gaten te plamuren en af te schuren. Daarvan heb ik helaas geen foto's genomen. Kan wel zeggen dat ik na deze klus voor een tijdje niks meer wil schuren... hahaha.

Daarna heb ik het blad gebeitst. Dit droogt gelukkig snel. Ik heb er twee lagen beits opgedaan.

Nadat de beits helemaal droog was hebben we goed uitgezocht hoe om de belichting te bevestigen. De lichten gaven ons wat hoofdpijn, want die kunnen niet naast elkaar gemonteerd worden. De armen van de lichten buigen op zo een manier dat de lichtval niet goed uitkwam. Daarom moesten we testen hoe de lichtval het beste uitkwam. Daarna hebben we de lichten bevestigd.

Monteren van de bevesgtigingsbeugels

Nu was dit de beurt aan de beugel voor de videocamera. De beugel hebben we overgehouden van onze gordijnen. Daaraan hebben we de standaard van de videocamera bevestigd met een slangenklem.


Bevestiging van de beugel

Zoals je in de volgende foto ziet is de klus bijna af. Alleen wil ik nog aan de zijkant van de lange kast een rekje maken en ophangen om producten in op te bergen. Dit word dan de plaats voor alle producten die ik regelmatig gebruik.

Werkruimte weer netjes opgeruimd en ingedeeld. 

Was echt leuk om samen met mijn man dit gedeelte van de klus te doen.

In volgende berichten ga ik de ladekastjes versieren, alsook het rekje maken. Dus er komen nog een paar berichten onder deze titel.

"Alles kan niet altijd symmetrisch geplaatst worden. Dat is niet erg. Zolang het er goed uitziet en een doel dient maakt het niet uit waar je iets bevestigt." 

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Sytze van der Graaf

8 opmerkingen:

  1. Fijne en mooie ruimte geworden. Hier zal het fijn hobby-en zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. idd. geen videocamera dat heen en weer beweegt en ook geen schaduw meer... nog één week dan ben ik weer terug

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Sandie,
    wat zul je trots zijn op je werkplek,
    het ziet er erg professioneel uit, zo met die belichting en camera op steun!!!!
    Nu maar weer gauw een filmpje...hihihihi
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zei mijn man ook al... hahaha maar ik ben er enorm blij mee. nu is alles op zijn plek. Ik ga deze week nog probeer om een filmpje te maken Martha... als ik de tijd heb hihihi

      Verwijderen
  3. Ziet er SUPER gezellig uit Sandie!!!
    en erg handig ook zo voor de video's op te nemen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Holly. idd gezellig en ook minder frustratie met de opnemen van video's. Heb er al wat opgenomen om alles te testen, en dit gaat goed.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===