woensdag 24 augustus 2016

Hobbyruimte gaat op zijn kop... deel vier

De laatste afrondingen van mijn hobbykamer zijn bijna af. Voor vandaag wil ik met jullie delen hoe ik de ladekastje heb versierd. Deze kastjes kan je kopen bij Xenos, Ikea en soms ook bij de Action.

Ladekastjes

Persoonlijk dacht ik dat deze klus veel sneller zou gaan, maar met de temperatuur was dit bijna niet te doen. Maar dit is wel gelukt. 

Voor dit klus gebruik ik producten dat ik al in huis had. Het idee is in ieder geval om dit zo kleurvol mogelijk te maken. 

  • Made By Me Fabric sheets
  • Craft Sensations Adhesive ribbon
  • Hobbyfoam
  • Handgemaakte papier
  • Scoretape
  • Glossy Accents (optioneel)
  • Creapatch
Ik begin door de lades helemaal stofvrij te maken anders kan de fabric sheets loslaten. 

Eerst teken ik de laden af op de achterkant van de fabric sheet.

Handelingen voor het eerste laag fabric sheets

Ik knip dit uit en verwijder de papier gedeeltelijk van de fabric sheet. Ik stuur de fabric sheet met de papier zodat dit geheel op de randjes plakte. 

Ik wrijf de fabric sheet tegen de lade aan zodat dit goed kleeft. 

Met een kleine schaartje knip ik de opening van de laden weg.

Voor verdere afwerking plak ik een strookje fabric sheet aan het onderste gedeelte van de lade en waar de lijn te zien is werk ik dit af met adhesive ribbon.

Verdere afwerking van de lades

Deze handeling pas ik toe op al de lades. Ik heb wel de lades naast elkaar met dezelfde fabric sheets gedaan, maar de volgende rij lades in een andere kleur of motief. Dat geeft een speels effect. 

Bij sommige van de lades gebruik ik hobby foam samen met de fabric sheets

Nu is dit de beurt aan de labels. Hier heb ik voor een kleurvolle hexagon ontwerp. 

hexagon stansen

Ik stans al de figuren uit en plan welke papier bij welke komt te liggen. Ieder label bestaat uit een achtergrond, een kader en een schrijfgedeelte. Ik plak de hele ontwerp aan elkaar met Creapatch. Voor bevestiging op de lade gebruik ik Scoretape. Als de Scoretape niet goed plakt kan je ook Glossy Accents/ Creapatch/ hot glue gun gebruiken. Omdat ik handgemaakte papier gebruik, kan dit scheuren als ik de Scoretape niet goed genoeg inwrijf voor ik de rugpapier verwijderen.

Labels op het lades

Omdat ik al de naastliggende lades dezelfde maakte, wil ik ook dat de labels dezelfde achtergrond hebben. Daarom plan ik alle labels vooraf uit. De kader en binnenkant maakt niet uit. 

Met een Pigment liner van Staedtler schrijf ik op de label zodat ik weet wat in de lades zijn opgeborgen. Ik kan natuurlijk dit uitprint en dan uitstans maar ik vond dit beter met mijn handschrift. Dit draag bij tot de handgemaakte gevoel. 

In een volgende bericht onder dezelfde titel komt de opbergkastje voor mijn meest gebruikte producten. Meer hierover later. 

"Eentonig in een hobbyruimte is geen inspiratie. Kleur en textuur valt altijd goed op de oog."

Auteur: Sandie van der Graaf

7 opmerkingen:

  1. Wauw wat gaaf! Ontzettend leuk. Ik hou van kleurtjes en vind dit echt een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi Sandie,
    wat een prachtig resultaat en dat in die hitte gemaakt!!!
    Petje af voor je!!!!
    Mooi gemaakt!!!!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha,
      Tja die hitte... is geen vriendje van me. Dank je voor de compliment.
      Groetjes

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===