maandag 26 september 2016

Productuitgave: Craft Sensations Clear Stempels september, oktober & Kerst

Let op: Sommige van de producten in dit bericht zijn gesponsord door Craft Sensations voor een review. Ik ontvang hiervoor geen financiële vergoeding. De producten zijn wel gratis aan mij geleverd, maar dat heeft geen invloed op mijn bevindingen. Ik geef altijd een eerlijk oordeel, dat gerelateerd is aan de prijs waarvoor het product in de winkel ligt.

De afgelopen tijd had ik niet de mogelijkheid om naar de winkels te gaan. Ik kreeg toen een vraag over de stempels van Craft Sensations bij de Action. Daarom heb ik contact opgenomen met Craft Sensations voor meer informatie.

Omdat twee reeksen al een tijdje in de schappen liggen bij de Action, ga ik er niet zo’n grote review over doen. Ik heb wel een reeks binnen die nog niet in de schappen ligt, maar al wel bekend is op internet.

Alle reeksen kosten € 0,69 per verpakking.

Ik laat gewoon close-up foto's zien van de stempelsets per reeks en geef mijn bevindingen.
Nou, ik ben al fan van Craft Sensations en hun stempels stellen me nooit teleur. Als ik tips heb voor afzonderlijke sets, zal ik deze bij de bespreking ervan toevoegen.

Reeks 1 - augustus/ september productuitgave

Ik ben erg blij met deze reeks. In drie van de verpakkingen zit het normale kader met bijhorende stempels. In de andere drie zitten kaders, tags en decoratieve lijnen/ borders. Bloemen, vlinders en vogels zijn ook deze keer het hoofddesign in de reeks, met uitzondering van de kaders en tags.

Craft Sensations augustus/ september productuitgave

Set 1 - Vogels
  • Drie vlinders (3,5 x 2,3 cm / 3 x 1,5 cm / 4 x 2 cm)
  • Twee vliegende vogels (3 x 3 cm / 4,5 x 3 cm)
  • Vogel in kooi (5,8 x 2,6 cm)
  • Kader van bloemen (9,5 x 8,8 cm)

Set 2 - Bloemen
  • Decoratieve bloemenborder (9 x 1,5 cm)
  • Drie bloemen (2 x 5 cm / 2,1 x 3 cm / 2,5 x 4 cm)
  • Grasborder (9,5 x 2 cm)
  • Hartvormig bloemenkader (7,5 x 8,5 cm)

Set 3 - Art Deco
  • Vier bloemachtige hoekjes (2 x 2,5 cm / 2,5 x 2,5 cm / 2,5 x 2,5 cm / 2 x 2 cm)
  • Drie borders (6,3 x 0,5 cm / 6,5 x 0,6 cm / 9 x 1,5 cm)
  • Kroonluchter (4,5 x 4,5 cm)
  • Kader (11 x 7 cm)

Set 4 - Tags
  • Drie langwerpige tags (8,5 x 4,5 cm / 7,8 x 2,5 cm / 6,1 x 2cm)
  • Driehoekige tag (4 x 3 cm)
  • Ronde tag (3,5 x 2,5 cm)
  • Schuine langwerpige tag (4 x 5 cm)

Set 5 - Kaders
  • Drie kaders (8,5 x 4,5 cm)
Deze set kun je ook in laagjes op elkaar stempelen. Iedere keer in een andere kleur. Je kunt dit doen met een Misti, stempelhulp of gewoon met de hand. Zelfs als de kaderomtrekken niet bovenop elkaar vallen, zal dit een speels effect geven.

Set 6 - Decoratieve borders
  • Vier borders van takjes/ bladeren (14 x 1,5 cm  / 14 x 1 cm 14 x 1,2 cm / 14 x 1,5 cm)
  • Border met sterretjes (14 x 1 cm)
  • Border met stippen (14 x 0,5 cm)
  • Border met tekst LOVE... (14 x 0,8 cm)


Reeks 2 - Kerst

Ik heb deze reeks zelf aangekocht omdat dit een speciale editie is; speciaal voor kerst. Ook hier zitten borders bij, maar ook een achtergrondstempel van tekst in een variatie van talen.

Craft Sensations Kerst productuitgave

Let er wel op dat deze reeks niet bij de gewone hobbyproducten in het schap ligt, maar bij de kerstproducten. Bij de Action hier bij mij in de buurt is dit gewoon vier schappen verder.

Set 1 - Tekst
  • Achtergrondstempel (12 x 8,5 cm)
Als je deze stempel niet als achtergrond wilt gebruiken maar juist als tekst, kun je de tekst ook los knippen met een schaar. Zelf zou ik deze stempel gebruiken als achtergrond, maar je hebt dus nog een optie. De tekst herhaalt zich, maar iedere keer in een ander font.

Set 2 - Rendier en ornamenten
  • Twee rendieren (9,5 x 6,5 cm / 4 x 3 cm)
  • Drie sterren (4 x 4 cm / 3 x 3 cm / 3, x 2 cm)
  • Strikje (3 x 2,5 cm)
  • Kous (3,5 x 4 cm)
  • Hangornament rond (3 x 3,5 cm)

Set 3 - Kerstman en ornamenten
  • Kerstman (6 x 6 cm)
  • Hulstblaadjes (4 x 2,4 cm)
  • Warme chocolademelk (4 x 6 cm)
  • Paar ornamenten (5 x 4,5 cm)
  • Ster (2,5 x 2,5 cm)
  • Snoepje (3,5 x 1 cm)
  • Schaats (4 x 3,5 cm)

Set 4 - Zegels en sneeuwvlokken
  • Vierkante zegel (3 x 3,5 cm)
  • Vier ronde zegels/ versieringen (3,5 x 3,5 cm / 3,2 x 3,2 cm / 3,7 x 3,7 cm / 4 x 4 cm)
  • Langwerpige zegel / versiering (5,3 x 2,5 cm)
  • Twee sneeuwvlokken (2 x 2,5 cm / 2,5 x 2,5 cm)
  • Ingepakt cadeau (3,5 x 3,2 cm)
Deze set is ideaal om een envelop mee te versieren.

Set 5 - Ornamenten en versieringen
  • Kader met hulstblaadjes (8 x 6,5 cm)
  • Klokje (2 x 2,5 cm)
  • Hulstblaadjes (2,5 x 2 cm)
  • Kaars (2,7 x 2,5 cm)
  • Bloem op steel (7 x 3 cm)
  • Twee hangornamenten (4 x 6,7 cm / 6 x 2,3 cm)

Set 6 - Sneeuwvlokken en borders
  • Zeven sneeuwvlokken (3,5 x 3,5 cm / 1,5 x 1,5 cm / [2x] 2 x 2 cm / 3 x 3 cm / 3 x 3,5 cm / 2,5 x 2,5 cm)
  • Drie borders (2 x 13,2 x 1,1 cm / 5 x 1,5 cm)

De algehele reeks is goed te gebruiken met heat embossing. Ik denk dat goud of zilver heel treffend zal zijn met de rendieren, maar vergeet ook de ornamenten niet.


Reeks 3 - Dieren oktober productuitgave

Hier ben ik enorm blij mee. Voor degenen die het leuk vinden om plaatjes in te kleuren is deze reeks ideaal. Zelf heb ik dit al met aquareltechniek (met potlood, pennen en verf) gedaan en dat gaat super. Ik ga het nog proberen met de alcoholstiften, maar ik denk wel dat dat net zo goed zal werken. Deze reeks bestaat uit katten, beren, vogeltjes, een kikker, giraffen en uilen. Een zeer mooi assortiment.


Craft Sensations oktober productuitgave
De afdruklijnen zijn fijn, maar als je moeite hebt met binnen de lijnen kleuren is heat embossing je vriend. Embos de afdruk en je hebt er geen moeite mee.

Heb je moeite om grotere afdrukken goed te kleuren, dan heeft Petra de Peffer een goed idee voor je... stempel de afdruk op designpapier en knip de afdruk dan uit.

Set 1 - Giraffen
  • Paartje giraffen (8,5 x 7 cm)
  • Enkele giraf (6,5 x 6,5 cm)
  • Zonnetje (2,5 x 2,5 cm)
  • Maan en sterren (2 x 3 cm)
  • Haarstrikje (2 x 1 cm)
  • Twee bloemen op steel (3 x 1,5 cm / 2 x 1 cm)

Set 2 - Katten
  • Paar katten onder paraplu (8 x 8 cm)
  • Twee enkele katten (6 x 5 cm / 4,5 x 4,5 cm)
  • Twee harten (1,5 x 1,5 cm / 1,3 x 1 cm)
  • Bloem in pot (4,5 x 2 cm)

Set 3 - Beren & slapen
  • Beer met bloem op steel (8,5 x 8 cm)
  • Slapende beer (4 x 5,5 cm)
  • Tekstballon ( 4,5 x 2,6 cm)
  • Vogeltje (2,5 x 2,5 cm)
  • Twee vlindertjes (2 x 2 cm / 2 x 2 cm)
  • Tekst Zzz (1,5 x 1,5 cm)

Set 4 - Beren verkleed
  • Paartje aangeklede beren (8,5 x 7,5 cm)
  • Kikker (5 x 4,5 cm)
  • Paartje vogels (5 x 4 cm)
  • Twee harten (2,1 x 1,5 cm / 1 x 1,5 cm)
  • Twee bloemen (1,7 x 1,7 cm / 2 x 1,2 cm)

Set 5 - Uilen
  • Uil met ballon in hartvorm (8,9 x 7,5 cm)
  • Uil met koptelefoon (5 x 6 cm)
  • Op elkaar gestapelde uilen (7 x 2 cm)
  • Trio van harten (2,2 x 2 cm)
  • Paar mieren die harten dragen (2,5 x 2 cm)
  • Stel muzieknoten (2 x 2 cm)

Set 6 - Beren met structuur
  • Beer met bloemen op steel (9 x 8 cm)
  • Beer met sterrenhoofdband (5,5 x 5 cm)
  • Trio sterretjes (1,5 x 2 cm)
  • Ingepakt cadeau (3 x 3 cm)
  • Trio van bloemen op steel (3 x 3 cm)

Ik ben gewoon onder de indruk van deze drie reeksen. Ze stempelen goed en iedereen heeft zo zijn eigen stijl.

Voor de prijs vind ik dat het echt goede kwaliteit is.

Het enige negatieve waar ik aan kan denken is dat de reeksen niet altijd meteen beschikbaar zijn bij alle filialen van de Action. Maar ze komen er wel en dan moet je er snel bij zijn.

Veel hobbyplezier met deze reeksen.

"Het doel van de kunst is niet het uiterlijk van dingen weer te geven, maar het innerlijk... dat is de echte werkelijkheid."
- AristotelesGrieks filosoof 384 v.C. - 322 v.C.


Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

9 opmerkingen:

  1. De eerste reeks heb ik al....
    De tweede liep ik vorige week zo tegenaan, LEUK.....
    De derde......Ooooooh, die Giraffen en Uiltjes, die wil ik!!!!
    Dus, hop hop, wéér naar de Action!
    Voor de prijs hoeven we het niet te laten inderdaad, hier kunnen we weer leuke kaarten mee maken.
    Dank voor je tip!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Ja de eerste twee liggen al bij een aantal filialen van de Action, maar nog niet overal. De eerste is bij mij nog niet in aanzicht omdat ze nog van de oude stempelreeks in de schap hebben. De tweede vond ik toen ik bij de kerstspullen rondsnuffelde...
      Jouw reactie over de 3e laat me aan mezelf denken toen ik dit voor eerst zag. Maar dit is erg leuk mee te werken.

      Verwijderen
  2. Elke dag (bijna elke dag) loop ik bij de Action binnen voor de laatste serie stempels.....maar helaas, nog steeds niks.
    Zo jammer, want er zit een kaart idee in mijn hoofd, die ik zo graag wil maken.
    Komen de stempels al gauw in de winkels, weet jij dat?
    Fijn weekend, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik geen inzicht op. Volgens mij moet dit mideo oktober beschikbaar wees. Woon je nabij Ridderkerk?

      Verwijderen
  3. Hoi.
    Nee, ik woon tussen Zwolle en Deventer.
    Ach weet je, ik loop gewoon elke keer even bij Action naar binnen, zo'n straf is dat niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi,
    Ik woon in Amsterdam en ben op zoek naar set 3 de Dieren van craft sensations. Helaas worden ze bij mij niet verkocht. Zou iemand deze voor mij bij de Action willen kopen. Ik kan betalen per internetbankieren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb je al geantwoord op facebook. Zal morgen voor je kijken bij de action hier bij mij in de buurt.

      Verwijderen
  5. ich habe hier am Bodensee leider nur sehr weit 1 Action und ich bekomme fast nie an die neuen Stempel ran.Diese Serie fand ich auch so schön.nur leider hab ich keinen einzigen :o(Lg Michaela

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Michaela, mein Deutsch ist nicht so gut aber ich versuche es aber. Welches Set der drei ist das, was Sie wollen? Das ist alles des vergangenen Jahres und nicht mehr zur Verfügung. Je nachdem, welches Set Sie wollen dort stehen immer etwas.

      Hoi Michaela, mijn Duits is niet zo goed maar ik probeer dit wel. Welke reeks van de drie is dit wat je zo graag wilt? Deze is al van afgelopen jaar en helaas niet meer beschikbaar. Afhangend van welke set je wilt sta er altijd iets te regelen.

      Hi Michaela, my German is not that good but I will to answer your question. Wich of the three sets are you interested in? These are of december 2016 and not available anymore. But depending which set you want, I can see it I am willing to part with it.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===