zondag 11 september 2016

Tip!! Alternatieve schudkaart

Mijn schoonmoeder wil graag een kaart voor haar kleinzoon. Iets waar ze munten in kan doen. Ook moet het iets met insecten zijn, want daar houdt hij van. Dus kreeg ik een idee voor een schudkaart, maar dan anders.

Schudkaart met munten.

Normaal gesproken gooi ik nooit verpakkingen weg en voor deze kaart komt dat goed van pas. De verpakking die ik voor deze kaart gebruikt heb, komt van dubbelzijdig tape. Omdat de verpakking een redelijke hoogte heeft, is dit een kaart om zelf te bezorgen. Helaas is de kaart net te hoog om met de post te versturen.
Alternatieve tip!! Ik gebruik dit type verpakkingen ook als ik met verf werk. Ik plak ze vast op de rand van mijn palet, dan kan ik ze gebruiken als mengbakjes.

Verpakkingsvenster van dichtbij gezien

Ik meet de grootte van de cirkel en snijd deze met een cirkelsnijder uit designpapier. Kan ook met een snijmal als je er een hebt die de juiste grootte heeft.
Vervolgens plak ik de verpakking met Glossy Accents aan het designpapier waaruit ik de cirkel heb gesneden.
Ik maak een basiskaart met designpapier van Craft Sensations met een vlindermotief . De maten zijn 15 cm x 15 cm. Omdat de verpakking redelijk hoog is, is foamtape niet nodig. Ik gebruik alleen scoretape. Ik plak dit rondom het gat van de verpakking en ook aan de zijkanten.

Om er zeker van te zijn dat de munten goed liggen, test ik eerst waar ze moeten komen te liggen. Ik verwijder het rugpapier van de scoretape en bevestig de bovenlaag op de basiskaart.
Ik heb helaas alleen vlinders en geen andere insecten. Ik koos voor Glow in the Dark vlinders.
Om het geld makkelijker uit de kaart te kunnen halen, maak ik aan de binnenkant van de kaart vier korte inkepingen met mijn hobbymes.

Kaart is klaar.

De verpakkingen die de beste opties leveren zijn degene die op karton geplakt zijn. Meestal zijn deze verpakkingen voor tape of soortgelijke producten.
"Als je iets koopt, kijk dan ook naar de verpakking. Deze kan vele malen hergebruikt worden en dat scheelt weer in je portemonnee."

Auteur: Sandie van der Graaf
Editor: Elske Kerkhof

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    heel slim zeg deze kaart met de eurootjes in het schudgedeelte!!!
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martha,
    Ja even wat anders dan de pailletten en beads en zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja zeg, echt leuk!
    Mijn zoon is gauw jarig, ik ga ook eens nadenken over een schudkaart.
    Deze, met dat geld is echt super leuk bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Let er wel op dat munten zwaar zijn, zo niet al te veel munten doen anders kan dit de shaker gedeelte onstabiel maken. De hoeveelheid dat ik nu daar in hebt is de max. Meer zal ik niet doen. Tenzij je een kaart maakt dat plat blijven liggen dan maakt dit niet uit.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===