woensdag 21 december 2016

Alternatieven voor de Triggered Emotions hoekjes

Ik vind het leuk om alternatieven te zoeken voor producten die ik aankoop.
Men denkt vaak als je een hoekje koopt dat dit alleen als een hoekje op je kaart kunt gebruiken maar het tegendeel is waar.
Met de snijmallen van Triggered Emotions, verkrijgbaar bij de Action, heb ik een paar alternatieve voorbeelden gemaakt.

Ik geef bij alle 8 stansjes dezelfde alternatieven  (zie de afbeeldingen) daarna naast geef ik nog wat tips wat je er nog meer mee kunt doen.


Stans 1

Boven links: Normale stans,  Boven rechts: Vierkantje
Onder links: Tegen elkaar aan, Onder rechts: versierd met een rosette en knoop.

  • Van stans 1 kun je ook een boompje maken. 
  • Probeer dit ook eens met de scherpe kanten naar binnen. 
  • Je bent niet beperkt tot 4 stansjes. Vlecht ze in elkaar en kijk wat er uitkomt.
Stans 2

Boven links: Normale stans,  Boven rechts: Vierkantje
Onder links: Tegen elkaar aan, Onder rechts: versierd met een rosette en knoop.

  • De originele stans kun je gebruiken om er een spin van te maken. Knip de scherpe punt weg met een schaar en maak er wat extra pootjes aan. 
  • Deze stans kun je ook gebruiken als een kandelaar. 
  • Zet hem als een kroon op je kaart door de zijkanten weg te knippen.
Stans 3

Boven links: Normale stans,  Boven rechts: Vierkantje
Onder links: versierd met een rosette en knoop, Onder rechts: Tegen elkaar aan .

  • Door de buitenrand los te knippen van de binnenzijde krijgt je weer twee extra motieven om mee te werken. 
  • Hierdoor kun je een leuke boven en onderkant maken om een gestempelde afdruk mee te versieren. 
  • Gebruik het onderste gedeelte als bovenkant van een hekje.
Stans 4

Boven links: Normale stans,  Boven rechts: Vierkantje
Onder links: Tegen elkaar aan, Onder rechts: versierd met een rosette en knoop.

  • De binnenkant van de originele stans laat me denken aan een krab of kreeft. Teken een gezichtje erop en je hebt een leuk motief voor je kaart. 
  • Als je de binnenkant uitsnijd en tegen elkaar legt heb je een mooi bloemmotief. 
  • Doe dit ook met de punten naar binnen voor een andere variant in een vierkante vorm.
Stans 5


Boven links: Normale stans, Boven rechts: Vierkantje
Onder links: Tegen elkaar aan, Onder rechts: versierd met een vlinder.

  • De zijkanten van deze stans kunnen ook gebruikt worden om er een boompje te maken. 
  • De kleine stukjes die vrijkomen, kun je gebruiken om in elkaar te vlechten om zo een ander motief te vormen. Zie volgende afbeelding.

Kleine stukjes gebruiken voor nieuwe motieven


Stans 6


Boven links: Normale stans,  Boven rechts: Vierkantje
Onder links: Tegen elkaar aan, Onder rechts: versierd met een rosette en knoop.
  •  Leg ze naast elkaar met de zijkanten tegen elkaar zo krijgt je een border voor je kaart.

Stans 7

Boven links: Normale stans,  Boven rechts: Vierkantje
Onder: versierd met een rosette en knoop.

  • Gebruik deze stans b.v. als de bovenkant van een vogelkooi. 
  • Ook te gebruiken als een pompoen voor Halloween kaarten


Stans 8

Boven links: Normale stans,  Boven rechts: Vierkantje
Onder links: Tegen elkaar aan, Onder rechts: versierd met een rosette en knoop.
  • Als variatie kunt je de bloem uit de driehoek knippen met een schaar en op je kaart monteren

Zie je nog meer mogelijkheden, stuur ons dan een voorbeeld en we plaatsen dit met je naam erbij.


Auteur: Anita van Deur

4 opmerkingen:

  1. Ik heb ze afgelopen week in mijn handen gehad, maar nog niet gekocht.
    Leuk idee dit, ik ga er toch wat aanschaffen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Daphne, Ja je kunt er heel veel mee doet. Is niet alleen maar voor hoekjes. Je kunt ook leuke stencils maken om dit op een ander manier te gebruiken of je eigen debossing platen... Dit verkoopt wel heel snel uit, zo wees er snel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hoi Sandie,
    net als Daphne heb ik de stansjes ook in mijn handen gehad,
    maar ik moet je zeggen ikheb al zoveel stansjes in mijn voorrraad en die ik eigenlijk veel te weinig gebruik, ik ben mezelf eigenlijk aan het bezinnen, want ik heb een hobby om te gebruiken en niet om te verzamelen, dit betekend dat ik wat bewuster ga inkopen....
    Maar je uitleg is weer super en dank je wel daarvoor!
    Liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, de uitleg is gedaan door Anita, nieuwe gast auteur van mijn blog. Dit is idd goed uitgelegd met veel mogelijkheden. Maar dit klopt zoals je zegt, dit moet geen verzamelhobby worden. Fijne jaarwisseling!

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===