woensdag 1 februari 2017

Alternatieve tip: Snijmallen met The Stamp Master

Nadat ik de review heb gedaan over The Stamp Master van Marianne Design, dacht ik even aan mijn bevindingen en of er iets is wat we zelf op een alternatieve manier kunnen gebruiken.


Tip: Vind je dit niet zo gemakkelijk om de deksel van je stempelhulp te openen, plak een stukje washitape of schilderstape als een tab aan de deksel vast. Dit zie je in de video terug.
Meestal heb je snijmallen waar geen stempels van is, en stempels waar geen snijmallen van is. Dat is soms goed en soms niet. Daarom dacht ik, waarom de snijmal niet probeer als een stempel. Dit techniek wordt al jaren gebruikt voor letterpress, embossing en ook debossing. 

Wat dit moeilijk maakt met stempelen is omdat de snijmal nergens vast gepakt kan worden. Nu is er een oplossing voor. Magneet tape en een stempelhulp.

Magneettape 

Ik gebruik de Stamp Master van Marianne Design, maar je kunt ook de MISTI, Precision Stamp Plate van WRMK of enige andere zelf gemaakte stempelhulpen. De handeling is goed te zien in de video later in dit bericht.
Tip! Plaats een stukje hobby foam in de ombouw van de stempelhulp. Omdat snijmallen veel dunner is dan stempels helpt de hobby foam voor maximale contact op je papier. 
Met VersaMark inkt en embossingpoeder kan je nu een subtiele achtergrond creƫren.

Hou je van kleuren is stempelen met gekleurd inkt beter. Omdat de lijntjes echt dun is, is dit ideaal om te gebruiken voor de "no line coloring" techniek.

Hier volgt de uitlegvideo:



"Ieder oppervlakte levert een alternatieve stempeltechniek."





4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    dat is een goed idee, zeker met de versamark een mooi resultaat,
    leuke uitleg weer, bedankt en ik heb je gemaild!
    Liefs en groetjes van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, bedant voor het antwoord van mijn email. Ja tweede manier is alleen voor kleuren en niet om zo als eindproduct te gebruiken. Maar ik vond ook de embost een leuk.

      Verwijderen
  2. Ook alweer zo'n leul en duidelijk filmpje!!
    Dank je wel weer voor het gpede idee.
    Vooral die met die embossing powder is het onthouden waard.
    Ik heb een nieuw bericht op mijn blog gezet, met een verwijzing naar jou blog, voor de TE leuke schudkaart van laatst.
    Ben er helemaal enthousiast over, ga er zeker nog meer maken.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan. Maak er iets moois van.
      Ook hartelijk dank voor de terug linken naar mijn blog. Je kaart is ook leuk geworden. Vond je dit makkelijk te maken?

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===