vrijdag 3 maart 2017

Dansende vrouwen Michael Angelo Stijl.

Sommige van jullie weten al dat ik al ruim een jaar lang producten reviewen voor Craft Sensations. Ik ben inmiddels benaderd door de Product Manager, of ik zin had deel te worden van de Design Team onder leiding van Petra de Peffer. Jullie ken haar toch zeker allemaal!

We hebben nu ook een Craft Sensations facebook pagina. Daar stellen onze Dezign Team leden zich aan u voor. Wil je op hoogte blijven qua nieuwe producten en wanneer ze in de winkels komen te liggen, inspiratie of wellicht leuke verrassingen? Kom snel kijken en like onze pagina!!

Voor nu kan ik mijn eerste creatie met jullie delen. 

Dansende vrouwen Michael Angelo Stijl
Voor deze kaart heb ik geen video gemaakt, maar ik zal met de volgende bericht weer alles opnemen. 

Ik gebruikte de volgende producten:
Designpapier van Craft Sensations (Basiskaart)
Vellum in zwart (tussen layer)
Canson Aquarelpapier 300 gr (boven layer)
Lamy Aquarelverf
Baby wipes
Not Perfect, but Unique stempelset van Craft Sensations
Stazon Jet Black inkt
VersaMark int
Tinta inkt van Pergamano in goud
Clear embossing poeder van PaperMania
Edding 1340 Brushpens
Pentell Hybrid gelpen in goud
Glossy Accents van Ranger

Mijn er is niet zoveel werk aan deze kaart en kan in minder dan 15 minuten gedaan worden. 

Voor de achtergrond heb ik dezelfde techniek gebruik zoals in mijn vorige bericht. 


heldere aquarelverf aangebracht

Door met een natte baby wipe aquarelverf aan te brengen op je papier ben je snel klaar. Ik bracht eerst de heldere kleuren aan. Vervolgens droogte ik dit met een heat tool. 

De twee dansende vrouwen in eigenlijk één stempel. Ik heb deze los geknipt van elkaar zodat ik wat meer opties heb met de plaatsing. Ook kan je dit dan samen met de andere stempelsets gebruiken. Ik stempelde de vrouwen, één boven en één beneden, met StazOn Jet Black inkt. Ook stempelde ik de tekst in het midden met dezelfde inkt. 

Met VersaMark inkt stempelde ik de tekst in een diagonale lijn. Ik strooi clear embossing poeder erover heen en smelt dit met de heat tool. 

Daarna verwerkte ik de twee hoeken met zwart aquarelverf en een baby wipe.

Zwart aqaurelverf aangebracht

Ik gebruik dezelfde baby wipe omdat die nu wat droger is en niet veel invloed op de onderliggende kleuren heeft. Ik droog dit helemaal met de heat tool. 

Nu kan ik de vrouwen een kleurtje geven.

Vrouwtje gekleurd en met Glossy Accents bewerkt

Vrouwtje gekleurd en met Glossy Accents bewerkt

Dat doe ik met Edding 1340 Brushpens. Deze pennen heeft echt een heldere tinten. Wanneer ze klaar gekleurd is droog ik de hele papier met de heat tool. Dit is niet echt nodig maar ik wil zeker weten dat het papier goed droog is. 

Ik verwerk nog een paar selectieve gedeeltes van de vrouwen met Glossy Accents en doe een paar spetters met goud Tinta inkt. 

De basiskaart maakte ik met designpapier van Craft Sensations. Met scoretape bevestig ik de bovenlayer, de tussen layer van zwart vellum en de basiskaart aan elkaar. 

Als laatste toevoeging deed ik stippenlijn aanbrengen met de Pentell Hybrid gelpen. 

Schaduw aangebracht met Staedtler Pigment liners en
stippenlijn aangebracht met Pentell Hybrid gelpen

Kaart is klaar.

Hier volgt de video van de vorige bericht:



"De kunst van alles is... blijven lachen."


2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    hier een berichtje van mij,
    ja die techniek die je op je kaartje hebt gebruikt heb je mij laten zien, zo verrassend met die babydoekjes!
    Ik heb dit weekend gewerkt, ben nog niet aan het afmaken vn de kaart toegekomen, maar komt goed!
    Ik vond het reuzeleuk!!!
    Liefs en groetjes van Martha

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===