zondag 5 maart 2017

Ik heb een tuintje op een schaal.....

Een van de producenten wat ik mee wilde werken is de Wooden Deco Discs van Craft Sensations.



De plaatje op de doos geeft je al een voorbeeld van een fotolijst. Ik wil juist iets alternatief ermee. Ik dacht om een tuintje te maken.

Om dit tuintje te maken heb je er echt niet zoveel producten voor nodig.

Zo ziet de doosje er uit.

Wooden Deco Discs van Craft Sensations
Hot Glue Pistool
Mos
Bloemendraad 
Acrylverf
Hobbymes
"grond decoratie"
Brads (optioneel)

De werkwijze is makkelijk en ik geloof dat iedereen dit zal kunnen maken. Sommige zelfs mooier dan wat ik dit heb gemaakt. 

Ik begin bij de tafel en stoelen omdat deze de makkelijkst zijn om te maken.

Tafel en stoelen

Voor de stoeltjes heb ik een klein stukje van de disc met een hobbymes weggehaald om een platte oppervlakte te creëer. Dit vergemakkelijk de bevestiging. Daarvoor had ik nodig: zitplaats, rugleuning en voeten. Probeer wel om de maten zoveel mogelijk dezelfde te houden.

De tafel heb ik gewoon van de discs op elkaar geplakt voor de voetstuk en een grotere disc erop. 

Deze heb ik afgewerkt met rood acrylverf.  

Voor de boom heb ik veel van de discs aan elkaar bevestigd met hot glue. Deze gedeelte zie je niet meer terug zo dit hoef niet al te netjes te zijn. Wel moet je letten op de maten van de discs.

Bevestig discs op elkaar voor basis van boom

Nu heb ik bij de bloemenboer een pakje mos gekocht. De mos gebruik ik om een oude boom te maken. 

Mos als bewerking van de boom

Ik begin door de mos van de boven naar beneden toe te voegen. Ik bevestig dit met bloemendraad. Dit kan ook met garen. Als je garen gebruikt, let er dan wel op dat je dit niet al te stijf aantrekken omdat dit dan door de mos snijden. 

Om de takken wat langer te maken, heb ik twee bloemendraden in het helft gebogen en dit dan achter de mos door gestoken. Daarna de mos erom bevestigd met nog meer bloemendraad.

Boom met twee takken
Je kunt hier zoveel takken maken als je maar wilt. Ik heb alleen twee gemaakt voor de uitlegvoorbeeld. 

Je kunt de boom nu versieren met bloemetjes of in mijn geval heb ik een paar Brads van Craft Sensations er in gedaan.

Tuintje op een schaal
Je kunt nu enige versieringen rondom de boom en tafel met stoeltjes maken. Hier heb ik houten splinters gebruikt. Zelf voelde ik dat dit eventjes te groot is, en heb dit later veranderd naar fijne deco steentjes en zand. 

Tip: De boom word zwaar en dit is best als je dit met lijm bevestig aan de schaal zodat die niet omvallen als je dit verschuiven.

Ik zie graag jullie creaties terug. Alle reacties word gelezen. 

"Ga waar en product én je gedachtes je heen leiden."









3 opmerkingen:

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===