dinsdag 14 maart 2017

"Inside-Out" embossen met Sizzix 3D Textured Impressions Embossingfolders

Ik heb uiteindelijk drie van de 3D Textured Impressions embossingfolders van Sizzix ingekocht voor een review. Maar in plaats ervan heb ik een kaart gemaakt met alternatieve manieren hoe je aan de binnenkant van je kaart dezelfde effect kunt creëren. Ik noem dit "inside-out" embossen.



Normaal gesproken word alleen de oplegkaart geëmbost. Maar je kunt ook de basiskaart zelf embossen. Dit is geen nieuwe techniek. Ook de manier hoe ik de embossing folders op de kaarten doen, is een oude manier van embossen zonder een border embossing folder.

Wat wel een leuk alternatief is, is om de binnen kant ook te embossen. Met de gewone embossing folders is deze techniek wel te doen, maar dit is niet zo duidelijk zoals met de 3D embossing folders.

De 3D Textured Impressions embossing folders is ook veel dikker dan de normale embossing folders. Dit komt omdat dit reliëf creëert, dat emboss én deboss in verschillende hoogte van de motieven.

3D Textured Impressions van Sizzix
De kleur van de embossing folders is rood. Dit is dan ook makkelijk te onderscheiden van de rest van je embossingfolders.

De diepte wat deze embossing folders geeft is echt merkwaardig. Ik ben er gewoon van onder de indruk.

Diepte van motieven

Ik gebruikte de volgende producten voor de uitlegvideo:


  • Papier 
    • Craft Sensations Linnen Cardstock Metallic 
  • Inkt
    • StazOn Jet Black 
  • Stempels 
    • Studiolight Butterflies
  • Embossing folders
    • Sizzix 3D Textured Impressions 
  • Pennen/ Markers
    • Edding Brushpens 
  • Stempelhulp
    • WRMK Precision Press 
  • Scoreboard 
    • Joy Crafts Score board & Envelop maker 
  • Overig 
    • Glittertape 
    • Scoretape


Hier is een paar close-up foto's van de tests wat ik heb gedaan. Één ervan is een volledige kaart, en de andere is alleen basiskaarten als voorbeelden. Bij al drie de voorbeelden, plaats ik de voor- én binnenkant.

Voor de kaart zelf heb ik de embossing folder aan de bovenkant en de onderkant gebruikte als een border embossing folder. Verderop in dit bericht kan je dit terugzien in een video.

Kaart met embost 3D Textured Impressions: Bladen - Voorzijde

De stepelset dat ik voor deze kaart gebruikte kreeg ik van Martha Datema als cadeau. Is dit niet een mooie stempelset?

Kaart met embost 3D Textured Impressions: Bladen - Binnenzijde
Bij deze basiskaart heb ik de embossingfolder ook als een border folder gebruikte, maar dan aan de vouwkant.

Kaart met embost 3D Textured Impressions: Geometrisch - Voorzijde

Kaart met embost 3D Textured Impressions: Geometrisch - binnenzijde

Voor deze basiskaart deed ik de embossing folder diagonaal over de papier heen.

Kaart met embost 3D Textured Impressions: Geometrisch 2 - Voorzijde

Kaart met embost 3D Textured Impressions: Geometrisch 2 - binnenzijde

Hier volgt de uitlegvideo van de kaart met de bladen embossing folder.


"Vlinder, O Vlinder, de wind is vandaag minder!"

2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Sandie,
    mooi kaartje met die vlinder!!
    Dat embossen is mooi van detail zeg, en weer zo duidelijk gefilmd!!!
    Liefs en groetjes van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, natuurlijk moest ik er een mooie kaart mee maken.... nogmaals bedankt voor de cadeau! Ik ben gewoon weg van dit embossing folders....

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===