maandag 13 maart 2017

Kader met de Stamp Master

Alcohol markers! Dit kan je vriend óf je vijand wees. Voor de bericht van vandaag wil ik je laten zien hoe je een eigen achtergrond kunt maken met alcohol markers.


Voor de uitleg gebruik ik de TwinMarkers van Deco Time. Ik gebruik deze omdat ik niet zal aanbevelen de duurdere markers te gebruiken want dit neem veel inkt op uit de markers.

Mensen met las van reuma moet er eerder niet aan beginnen omdat dit je gewrichten kunt pijn doen. Dit is een lang proces om alles te blenderen. Geloof mij maar. Ik heb deze kaart vrijdag gedaan en vandaag nog steeds las van mijn polsgewricht. In plaats van de kleuren kan je ook designpapier gebruikt als je de andere stappen wilt doen.

Voor producten gebruikte ik:

  • Papier
    • Craft Sensations designpapier voor basiskaart
    • Decopage papier (onbekend merk)
    • Kippers Hobby WaterArt aquarelpapier voor oplegkaart
      • Dit is aquarelpapier met weinig of geen structuur. 
  • Markers/ Pennen
    • Deco Time TwinMarkers (alcoholbasis)
    • Pentell Hybrid Pigment Gelpen goud
  • Inkt
    • StazOn Jet Black inkt
      • Let er wel op dat je de inkt goed moet drogen voor je met de markers werkt.
  • Stempels
    • Craft Sensations Swirl Corners (uit een eerdere reeks)
  • Stempelhulp
    • Marianne Design Stamp Master
  • Snijmallen
    • Sizzix Thinlets Happy Holidays
  • Lijm
    • Joy! Crafts Double Sided Adhesive Craft Tape
    • Ranger Glossy Accents

Hier volgt close-up foto's:



Ik wil wel een alternatief geven voor de opstel van de kaart. 

Aanvankelijk wilde ik de stempel embossen, maar als je met alcoholmarkers werkt dan weet je dat dit alles vlekt of kleur waar dit mee in aanraking komt. Daarom heb ik mijn eindproduct met een gelpen overgenomen. 
Tip! Doe eerst het achtergrond met de stiften. Wanneer het papier geheel is gedroogd, kan je stempelen met een pigment- of VersaMark inkt en dan embossen. Dat geeft een strakke afwerking. 

Glossy Accents is een leuke product om niet alleen maar mee te lijmen maar ook om hoogte/ diepte op je kaart te creëren.

Inlay letters bewerkt met Ranger Glossy Accents

De overnemen van de lijnen is niet zo strak zoals met embossen. Maar dit geeft toch een speels effect en de zwart er onder lijkt dan op schaduw.

Accenten met Pentell Hybrid Pigment GelPen

Ik heb ook een video opgenomen. Die is wat langer dan normaal maar er is dan ook veel meer te doen met deze kaart. 



"Op het pad der vriendschap bloeien de mooiste bloemen. Ze heten verdraagzaamheid, eerlijkheid, hulpvaardigheid en vertrouwen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===