donderdag 6 april 2017

Nog even en dan.... is het Pasen!

Hoi hoi, even een berichtje van mij ik miste nog wat kaartjes voor de kaarten markt waar ik 2 april een demonstratie gaf, die overigens erg gezellig was 😃 en kwam op het idee om een Paaskaart te maken met een raster in het midden met pareltjes bezaaid.



Links boven in de hoek staat Happy Easter, helaas komt dit niet goed over op de foto omdat de achtergrond te sparkly is.


Hier is het lijstje met producten die ik gebruik heb.



  • Basiskaart en enveloppe (wit) 14.8 x 10.5 cm 
  • Opleg kaart (zacht geel) 14.8 x 10.1 in 
  • Reepjes papier 1 x 14 cm
  • Designpapier 14.3 x 10.0 
    • 15 x 15 zacht groen papier met roosjes en blaadje motief. Dat heb ik op maat gesneden en dient als tussenlaag  
  • Marianne Design Creatable Bloem en Blaadjes (LR0156) 
    • de blaadjes heb ik uit het zelfde papier gestanst van het blokje van 15 x 15
  • een ovale snijmallen set van de boekenvoordeel
    • elke ovale snijmal  die je hebt, is prima. Bepaal even zelf hoe groot je het ei wilt, en daar pas je de reepjes op aan.ik zelf heb 10 reepjes gebruikt.
  • Kant en klare roosjes (zacht vanilla). 
  • Pareltjes (off wite parelmoer) uit mijn crea box 
  • Tacky gleu 
  • Happy Easter of vrolijk Pasen tekst/ stempel. 
TIP!! Gebruik eens een papierversnipperaar. Je krijgt fantastische reepjes op de zelfde breedte

De opbouw van de kaart

Ik heb de oplegkaart omgedraaid en aan de achterkant even met stukjes paarse schilders tape van de Action vast gezet op je werkblad, deze paarse plakband plakt namelijk niet zo erg dat je papier stuk gaat, daarna kun je de maat bepalen van je raster is het naar je smaak goed vastplakken op je oplegkaart, het overtollige weg knippen omdraaien en op elke kruising pareltjes zetten.

Dan zet ik de oplegkaart met het raster vast op het motief papier daarna plak ik het op de basiskaart Gebruik lijm of tape wat je het zelf het fijnste vind.

Kaartje af werken met roosjes- blaadjes en Happy Easter tekst.

Tips, ideeën altijd welkom!

Heb je vragen, of interesse waar en wanneer ik een workshop geef of op een hobbymarkt staat, laat gerust een berichtje achter.

Veel plezier gewenst als je ook zo`n soort kaart wilt maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===