zaterdag 1 april 2017

Vogel in het gras

Vandaag een nieuwe bijdrage van mij, het zijn 2 kaarten met de zelfde embossing folder/metaal band gemaakt maar toch anders. Benieuwd? Stay tuned! 😊



Hier is het lijstje met producten die je nodig hebt.
Je hoeft niet perse deze embossing folder te hebben. Kijk wat je hebt en probeer het eens uit. Je hebt vast wel nog iets leuks liggen. 
Voor de rouwkaart.

Gebruikte materialen:

Niet dat je denkt ik ben de zwarte opleg kaart vergeten,
die ligt in de embossing folder zodat je de afbeelding goed kunt zien.
  • 14.8 x 10.5 cm een kant en klare basis kaart van Action bruin
  • zwarte oplegkaart linnenstructuur  papier 14.4 x 10.1 cm
  • een reep behangpapier ( ik had nog een stukje liggen)  14 x 4,7  cm
  • stukje grijs papier voor uit te stansen
  • papier om metaal band op te plakken 13.6 x 4.5 cm 
  • Cuttelbug embossing folder Bird in Grass
  • VersaMark inkt
  • sponsje
  • keukenrol
Metaalband, acrylverf en mousse
  • rol metaal band van de Action ligt bij het gereedschap 😏
  • tube zwarte acryl verf en verfborstel
  • metalic eys schadow mousse Hema.

Het werken met metaalband is even tricky. Hij plakt namelijk heel erg goed en is niet te corrigeren.
Als je de band geplakt heb kun je even zachtjes met je vingers of bone folder er overheen gaan om het glad te strijken.
Bone folder


Het papier met de metaalband op de embossing folder leggen waar je hem wilt hebben, je kunt hem zoals je gewend ben door de machine draaien, de metaalband is maar heel dun.

Leg een afvalpapier klaar om te gaan verven. Met een kwastje breng je de verf aan, even wachten en met ronddraaiende beweging voorzichtig de overtollige verf er af halen.

Mijn eerste proefstuk ging finaal de mist in ik had te hard gepoetst hihi geen nood gewoon even opnieuw maken.
Tip!! o ja en leg een babywipe klaar. In no time had ik mijn vingers onder de verf zitten 😄. 
Daarna heb ik de metaalband voorzichtig met de metalic eys schadow mousse bewerkt en zachtjes uitgepoetst.


Deze keer heb ik de enveloppe voorzien van een embossing tekst.



Voor de New Housekaart

Gebruikte materialen:


  • 14.8 x 10.5  cm  een kant en klare basis kaart van de Action bruin
  • bloemen patroon 14,4 x 10,1 cm
  • een reep beige - bruin papier  14,0 x 4,7 cm
  • metaal band op papier plakken 13.6  x 4.5 cm
  • stukje beige - bruin papier voor de tekst  uit stansen
  • cuttelbug embossing folder bird in grass
  • rol metaal band 
  • lintje in bijpassende kleur
  • bruine pigment inkt Nellie Snellen
  • sponsje
  • keukenrol



Bij deze enveloppe heb ik de embossing folder omgedraaid zo krijg je ook een leuk effect.


Tips, ideeën altijd welkom!

Heb je vragen laat gerust een berichtje achter.





2 opmerkingen:

  1. Hele mooie kaarten en dat embossen vd envelop.....nooit opgekomen, leuk idee hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Daphne,

    Het staat heel leuk een geemboste enveloppe, je kunt ook een gedeelte van je embolie folder gebruiken die je op je kaart hebt gebruikt. Wat ook leuk is om de klep van de envelop te embossen. Veel plezier met uit proberen Dank je wel voor je compliment. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===