vrijdag 12 mei 2017

Believe in your self

Hoi, hoi

Het was even een strijd met mijn vingers die wilde niet doen wat ik wilde. Alle ideeën die ik had wilde maar niet lukken. Na vijf verschillende pogingen heb ik alles in de prullenbak gedaan en alles aan de kant gelegd.

Uiteindelijke is het deze kaart geworden. SO Believe in your self!!!



Lijst van producten:                                                                                                                          
  • Craft Sensations producten 
    • Clear stempel 
      • serie friends 
    • 3D Pearl Paint
    • Contour stickers 
      • deze heb ik het vorige jaar gekocht, misschien dat ze hier en daar nog in een filiaal liggen, ze worden niet meer na geleverd.
  • Action 
    • Made By Me basis kaart A6 formaat 
    • masking tape de paarse oor laatste 2 letters van de stempel af te plakken 
    • dubbelzijdige tape 
    • tacky glue 
  • Papier 
    • beige kleurig hobbykarton linnen structuur 
    • zwart hobbykarton linnenstructuur voor 2 veertjes 
    • vellum voor 2 veertjes 
  • Inkt 
    • Tuskineko Versa Magic dewdrops 
    • zwart en een sponsje 
      • Note: chalk inkt heeft langer nodig om te drogen 
  • Transferfolie 
    • Tip: mocht je dit niet hebben je kunt ook brede plakband gebruiken wel diverse keren over je trui halen zodat de ergste plak er af is. Probeer het eens met een kleine sticker. 
  • Snijmallen 
    • ronde snijmal met stiksel van Ali express 
    • snijmal veertjes van boekenvoordeel 
  • Joy!Crafts
    • Pergamano ciseleerpen voor de vellum te bewerken

Opbouw van de kaart gaat als volgt:

De basis kaart is rondom voorzien van een zwarte rand met de inkt. Ik heb de beige karton rondom opmaat gesneden 3 mm kleine dan de kaart zelf.

Ik had nog een contour sticker liggen waarvan ik de sticker al had gebruik.




Alles wat over was gebleven zat nog op het draagpapier.

Is zonde om weg te gooien, dus met een transferfolie kun je dit nog heel goed gebruiken.



De transferfolie heb op de boven op de contour sticker geplakt en goed aan gedrukt met het lollystokje. Nadat ik het goed aan gedrukt had, heb ik het over gebracht op het beige karton weer goed aandrukken met het lolly stokje. Vervolgens uitgestanst. Dat vind ik zelf wat handiger.

Voor alle duidelijkheid van wat ik bedoel is hier een video van Elizabeth Craft Designs waar je goed kunt zien wat je moet doen.


Ook is hier een paar alternatieven door ScrappyDIVA Crafting Tutorials.



Het zwarte rondje er achter geplakt. De veertjes heb ik uit zwart karton en uit vellum gestanst daarna even met de Pergamano pen bewerkt.

De zwarte veertjes met witte 3D Pearl Paint bewerkt. Als laatste heb ik de stempel gezet wel even met maskingtape de laatste 2 letters van de stempel heb ik afgeplakt want er stond SELFIE.


Tips, ideeën altijd welkom! laat gerust een berichtje achter.



    2 opmerkingen:

    1. Hoi hoi Anita,
      heel leuk dit kaartje en goed gelukt met dat negatieve stickervel,
      zo met die veertjes gelijkt op een dromenvanger!
      Mooi resultaat!
      Liefs van Martha

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Dag Martha, dank je wel voor je compliment groetjes , Anita

        Verwijderen

    === Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===