dinsdag 23 mei 2017

Geboortetegel

Zelf ben ik er niet bekend mee, qua cultuur, maar ik heb vernomen dat het een traditie is in de Nederlandse cultuur om bij een geboorte een geboortetegel te geven.


Kerkgenoten van ons zijn rijkelijk gezegend met met een gezonde dochter. Daarom dacht ik om deze keer een geboortetegel te maken. Dan op mijn manier.


Lijst van producten

Hier volgt een diavoorstelling van hoe de producten er uitzien.


  • Papier
    • Craft Sensations Mix & Match Basic Pastels
      • 15 x 15 cm & 13 x 13 cm
    • Craft Sensations Tropical Vibes
      • 14 x 14 cm
    • Craft Sensations Watercolor Florals
      • voor stansjes
  • Snijmallen
    • Craft Sensations Clear Stamps & Cutting Dies April
      • Gekartelde cirkels
  • Pennen
    • Gel pen (merk van de Action)
  • Versieringen
    • Craft Sensations Deco Border
    • Craft Sensations Diamond Border
    • Craft Sensations Bakers Twine 
    • Craft Sensations Glitter Stickers
    • Craft Sensations Brads
    • Plastic bedeltjes voor armband (merk onbekend)
    • Houten ijslollie stokjes
  • Hulpmiddelen
    • Hot Glue pistool
    • Ranger Glossy Accents
    • Pergamano Pincet
    • Perforator
    • Scoretape


Hier volgt een close-up foto met opmerkingen.


Ik wilde perse de geboortetegel in een roze tint. Maar zelf denk ik dat als alles in roze is dit té wordt. Daarom gebruik ik een kader dat ik al eerder heb gemaakt, met verschillende tinten Bakers Twine

Bij de onderstaande foto heb ik meerdere dingen te bespreken omdat ik deze niet op video heb opgenomen.  


Het kader is een leuke toevoeging op de tegel.

Met een perforator kun je gaatjes perforeren aan iedere kant van een ijslollie stokje. Deze kun je aan elkaar bevestigen met brads/ splitpennen. Vervolgens ga je met de Bakers Twine erom heen. Voor bevestiging op de geboortetegel is dit beter om een warm lijm pistool te gebruiken.

De vlinder is geen nieuw idee maar is wel een leuke tip om mee te geven.

Door eerst je papier te scoren, zie foto beneden, en vervolgens de cirkels uit te stansen, heb je de helft al gewonnen. Ik heb hier twee keer de grote cirkel en twee keer de middel cirkel gestanst.


Vouw de cirkels op de scorelijnen en knijp één zijde van iedere cirkel bij elkaar. Deze plak je aan elkaar (zie volgende foto).

Tip: Een knijper is handig om alles bij elkaar te houden tot de lijm droog is. 


Wanneer die droog is, kun je  de vleugels vormen zoals je dit wilt. Dit kan met elke willekeurige lijm op de geboortetegel bevestigd worden.

Hier volgt een video van mijn handelingen....


"Huiver niet om een andere cultuur in je creativiteit te gebruiken."


2 opmerkingen:

  1. Hoi hoi sandie
    Ah dit is leuk zeg
    Wat een leuk idee dat Toine om lollystokjes te doen en dat vlindertje zoo ook leuk heel mooi gemaakt
    Liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de vlinder is gemaakt met 4 cirkels... ook leuk te maken maar deze is klein dus dat is wel een beetje moeite om dit te scoren en vouwen. Voor de lollystokjes heb ik al een tijde iets gezocht om mee te maken, toen deed ik deze kader, maar die paste bij niks. Toen ik begon met de uitwerk van deze kaart toen dacht ik... wahhhh dit ga hierbij.... hihihi

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===