donderdag 8 juni 2017

D.I.Y. 3D Bloemen voor vaderdag

Ik zoek vaak naar alternatieve ideeën om zelf versieringen te maken voor kaarten. Vandaag heb ik een leuk idee voor jullie.

Ook wil ik jullie laten zien dat je ook op "mannelijke" kaarten bloemen kunt gebruiken. Zolang je de achtergrond neutraal houdt kun je de kaart versieren met een paar bloemen.



Onlangs kocht ik bij de Xenos een paar siliconen fondant mallen. Ik dacht dat ik dit goed zou kunnen gebruiken samen met mijn hobbyproducten. Ik was er nog niet bij uitgekomen om dit überhaupt te gebruiken. Deze week heb ik gewoon de koe bij de horens gevat en een proef gedaan. Dit is gelukt en daaruit kwam ik op het idee van mijn kaart.

Producten die ik heb gebruikt:

Weet je niet hoe de producten er uit zien, kun je kijken naar de volgende diavoorstelling.




  • Papier
    • Craft Sensations designpapier
      • Tropical Vibes
      • Watercolor Florals
  • Snijmallen
    • Craft Sensations Clear Stamps & Cutting Dies april 2017
  • Mallen
    • Siliconen Fondant Mallen - Xenos
    • Craft Sensations Stempel
      • Van een eerdere reeks
  • Lijm
    • Creapatch 
    • Sticky Tape
    • 3D lijm
    • Ranger Glossy Accents
  • Pennen/ Markers/ Potloden
    • Metallic Gel Pen (Action)
    • Ecoline Brush Pens
    • Drukpotlood
  • Inkt
    • Memento Dye Inkt
      • MD703 Pearl Tart
      • MD708 Olive Grove
      • MD707 Bamboo Leaves
  • Verf
    • Craft Sensations 3D Pearl Paint
    • Schjerning Glitter Effect Liner
  • Hulpmiddelen
    • Pincet
    • Joy!Crafts
      • Scoreboard & Envelop maker
      • Blending tool
    • Water
    • Penselen
    • Bakje voor lijm
    • Bakje water
    • Plastic bakje 

Hier volgen een paar close-up foto's met opmerkingen

In het plaatje dat volgt zie je de siliconen fondant mallen. Deze heb ik gekocht bij de Xenos maar je kunt deze mallen ook vinden bij andere budgetwinkels.

Siliconen fondant mallen
Hoewel ik déze mallen heb gebruikt kun je ook metalen bakvormpjes, chocoladevormpjes én stempels gebruiken.

De derde bloem heb ik gemaakt met een stempel uit een eerdere reeks van Craft Sensations. Als je een stempel gebruikt, kijk dan voor een stempel met veel open ruimtes. Al is het papier nat en makkelijk te bewerken, is dit toch niet mogelijk om het papier in kleine gaatjes te krijgen. Dit gaat ten koste van het motief.

Omdat deze kaart een vaderdag kaart is, heb ik ervoor gekozen bruine tinten te gebruiken. Aardse tinten zijn altijd goed voor "mannelijke" kaarten. Ook hebben de designblokken van Craft Sensations een leuk houtnerf design. Deze vond ik echt te gek.

Voorkant van kaart
De basiskaart heb ik met dit houtnerf designpapier gemaakt. De binnenkant heeft een design dat best druk was en daarom heb ik ervoor gekozen om een rustiger designpapier te gebruiken. Ook deze is in een tint van bruin.

Binnenkant van kaart
Om de binnenkant en voorkant één geheel te maken, heb ik van hetzelfde designpapier een strookje over de kaart heen bevestigd. Daarop heb ik gewoon Paps geschreven met een Ecoline Brush Marker. Aan de binnenkant kun je nu een mooie boodschap schrijven. Ruimte genoeg.

De afwerking van de bloemen is eigenlijk makkelijk. Als dit helemaal droog is, kun je met enige verf accenten aanbrengen. Ik heb bij voorkeur de Craft Sensations 3D Pearl Paint gebruiken. Hiermee kun je goede schaduw aanbrengen door verschillende tinten van dezelfde kleur, of je kunt de kleur mengen met grijs of zwart.

Bloemen van nabij gezien
Als allerlaatste ben ik met een glitter pen over al de randjes heen gegaan. Dit is subtiel maar geeft toch een warmer gevoel.

Ook zijn de kaders met pen een leuke toevoeging.

In de volgende video zie je mijn handelingen.

(let er op dat de video versneld is)



Tips en reacties zijn altijd welkom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===