vrijdag 18 augustus 2017

Kerst is een gevoel/ Christmas is a feeling

Dit voelt alsof we de afgelopen weken alleen maar kerstkaarten plaatsten. Vandaag is weer geen uitzondering.

Sommige van jullie weten dit al... Ik heb nu een Billy kast van Ikea in mijn hobbykamer. Ik moest alles verplaatsen om daar ruimte voor te maken. Juist dáárom zien mijn video's er wat anders uit. Dit komt omdat ik nu mijn camera op een statief heb staan. Binnenkort komt dit weer op zijn plek terecht aan de muur.
Maar dit geeft wel weer mogelijkheden voor leuke blogberichten over de indeling van de kast alsook nieuwe ideeën voor het opbergen van mijn producten. Dus iets om naar uit te kijken.

Terug naar het bericht van vandaag. Ik heb een heel eenvoudige kaart gemaakt. Je heb er weinig voor nodig.



It seems as if we are only posting Christmas cards at the moment. Today is no exception.

Some of you already know that I received an Ikea Billy shelving unit for my craft space. Everything was moved around to make the space for the shelving unit. I am sure you noticed the different viewing angle in my video's. That is because I have to mount my camera on a tripod. It will be mounted on the wall in the coming weeks. 
Luckily it gives me ideas for my next blog posts, including new alternatives of storing and sorting of products. Stay tuned.

Back to the card of the day. It is a simple card and you don't need that much products.


Deze producten heb ik gebruik:

  • Papier/ Paper
    • Craft Sensations Design Block
    • Fast Print zwart / black
    • Vellum wit / white
  • Stempels/ Stamps
    • Creative Expressions 
      • Woodware Sparkling Trees
    • Kaiser Craft
      • Christmas Feelings
  • Inkt/ Ink
    • VersaMark
  • Pennen/ Pens
    • Wink of Stella Brush Gold
    • Staedtler Pigment Liner 
  • Embossing
    • Papermania
      • Tinsel Gold poeder/ powder
      • Heat tool
  • Overige/ Rest
    • Tacky Tape
    • Pincet / Tweezer
    • WRMK Precision Press
    • EK Succes powder tool

Close-up foto's met opmerkingen
Close-up photo's with extra information.

 Ik koos voor en rustic look voor de buitenkant.

For the outside of my card I opted for a rustic look.


Zwart is niet echt een traditionele kleur voor Kerst. Maar de tekststemspel zegt dit al. het rood en groen is wat je normaal in de winkels ziet voorafgaande aan de Kerst.

Op de foto zie je dit niet zo duidelijk, maar in het echt kun je het motief van het designpapier door de vellum zien. De basiskaart heb ik gemaakt met een Craft Sensations Kerst design blok van afgelopen jaar. Omdat ik goud gebruikte voor de embossing dacht ik dat dit design blok een gepast motief had. De schuine grungy strepen. Dit helpt bij de rustic look van de kaart.

Black isn't really a go to color for Christmas cards but the sentiment says it all. Red and Green is the most used colors you will see in shops before Christmas.

It is not visible in the photo, but because vellum is transluscent you can see the design paper coming through. For the card base I used a Craft Sensations Christmas design block from last year. Also from Craft Sensations I used the rustic lines from the Craft design block as a thin border. The border is also grungy and it helps with the rustic look I am going for.

Voor de binnenkant wilde ik de tekst goed laten uitstaan. Dat is dan ook in goud geëmbost.

I wanted the inside sentiment to stand out. Therefor I also embost it with gold tinzel.


Omdat je altijd de plaklijn van de tape terugziet als je vellum bevestigt, heb ik gekozen om dát te gebruiken voor een kader. Dat deed ik met de Wink of Stella Glitter Brush en Staedtler Pigment liners. Dit blijft dan eenvoudig aan de binnenkant.

There will always be a visible line where you attach the adhesive on vellum. I used it to my advantage to create a border. For the border I used Wink of Stella Glitter Brush and Staedtler Pigment liners. I kept the inside simple.

Hier volgt de video van mijn handelingen.
To see how I made the card, please watch the following video.



Tips en reacties zijn altijd welkom./ Tips and comments are more than welcome.


6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel Nancy. Kaiser Craft heeft een hele reek met zulke stempels. Vind ze ook allemaal mooi

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Sandie,
    daar ben ik weer een keertje,
    ik heb het erg druk moet heel veel werken, aan bloggen kom ik gewoon niet toe,
    heb wel even gekeken naar je filmpjes, heel mooi allemaal,
    Liefs en groetjes van martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, geeft niet hoor. Ik weet dat je dit erg bezig hebt met vakantietijden. Leuk dat je toch een berichtje achterlaten.

      Verwijderen
  3. Heel leuke en mooie kaart heb je gemaakt. Deze kleuren kunnen prima voor kerst. Heeft wel iets chiques.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat dacht ik ook. Ik vind chique kaarten leuk. (dat is naast mijn alternatieve kaarten hihihi)

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===