dinsdag 29 augustus 2017

Plezier met macramé zee schelpen en kralen.

De zomer is bijna voorbij en ik wilde nog even op de logeerkamer iets hebben hangen van de zee. 

Toen ik in de 20 was, was dit ook heel populair het knopen van uilen, tassen en planten hangers. Het is weer helemaal in. En ik was het nog niet verleerd. Ik heb de platte knoop en de spiraal knoop gebruikt.



Vele van jullie zullen wel een doos of een plank in de kast hebben waar verzamelde spulletjes liggen of stukken stof en oude kralen. Ook ik heb zo`n kast 😄daar lag nog een stuk linnen gordijn stof, wat oude kralen en zee schelpen, wit touw en een steng grijze vilt.

Het hart krans en de takken had ik al. Mijn man heeft voor mij met de boormachine gaatjes geboord in de schelpen hij heeft een dun boortje gebruikt niets speciaals.


Close up foto`s 




Er zijn veel video's op YouTube als uitleg hoe je gaatjes in schelpen kunt boren. Voor alle gemak plaats ik hier een video van BFS Locations:


In onderstaande "VIDEO "  van Hallmark Cards  wordt verschillende knoop technieken uitgelegd. 



Heel veel plezier met het maken van je eigen creatie.

Heb je vragen of een tip ik hoor het graag.


2 opmerkingen:

  1. Mooie hanger voor op de logeerkamer. Ik heb dat knopen nog op de lagere school geleerd, leuk.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Angelique, dank je wel het was echt weer leuk om te doen, en gelijk nieuws voor op de logeerkamer.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===