maandag 28 augustus 2017

Review: Deco Time Layered stempels

Vandaag een review van mij. Bij de Action lagen deze 8 verschillende sets Layered Clear Stamps van Deco Time.  Per stuk kosten ze 0.99 cent incl. de inkt.

Mijn eerste indruk: "Ze zijn leuk, maar nu nog even testen." Ik heb er vier stuks gekocht.





Zoals jullie aan de stempel voorbeelden (verderop in dit bericht) kunnen zien is het mijn niet gegeven om met layered stamps te werken.

Ik heb YouTube filmpjes bekeken. Hier zie je één ervan. Dit is een video van Sylvia Theis. Dit gaat alleen om de techniek en niet de gekochte stempels.



Zelf heb ik van alles geprobeerd en wel 50 afdrukken gemaakt maar het word niet zo als het moet zijn. Ik heb wel een visuele beperking. Of het daar aan ligt? Wie weet kan ik er nog iets anders mee, bijvoorbeeld alles los stempelen, uitsnijden en 3D figuren van maken 😉. Ik vind het ook niet erg om hier te laten zien dat het niet altijd gaat zoals men graag zou willen. Ik denk dat we hier in ons allemaal wel herkennen.

Aan de rechterzijde van de foto`s die ik plaatste zijn de figuren gestempeld met Chalk inkt. Dat is veel mooier dan de bijgeleverde inkt.

Luchtballon
  • Luchtballon is 6.5. cm x 4.5 cm
  • wolken 3.0 cm x 3.8 cm
  • vogel met open vleugels 1.2 cm x 1.1 cm
  • vogel met opstaande vleugel 1.1 cm x 1.2 cm
Links gestempeld met de bij geleverde inkt. Rechts met Versa magic Chalk inkt. 
  • Inkt
    • Versa Magic dewdrops pixi dust GD-000-034
    • Versa Magic dewdrop pink grapefruit GD-000- 074
    • Versa Magic dewdrop Red magic GD-000- 012
Het was even kijken hoe ik het ging doen het was tenslotte eerste keer. Op zich zijn het allemaal leuke ontwerpen voor mij valt de uitvoering tegen ook van de ballon. de vogeltjes vind ik niet zo mooi tot zijn recht komen beetje plomp.


Hart
  • Dicht hart 4.5 cm x 5.2 cm
  • Streep hart 4.0 cm x 4.8 cm
  • Tekst hart 3.7 cm x 3.1 cm
  • kopje met hartjes 4.0 cm x 2.2 cm 
  • Love tekst pijl 5.0 cm x 1.5 bij de hartjes
  • pijl met enkel hart 3.7 cm x 0.8 cm
Bovenste is met de bijgeleverde inkt, rechts met versa magic chalk.
  • Inkt
    • Versa Magic dewdrops pixi dust GD-000-034
    • Versa Magic dewdrop pink grapefruit GD-000- 074
    • Versa Magic dewdrop Red magic GD-000- 012
Deze vind ik zelf heel leuk en ook goed om te stempelen vrij makkelijk.


Veertjes
  • Grote veer 8.0 cm x 2.5 cm
  • kleine veer 4.3 cm x 1.2 cm
  • kraaltjes van groot naar klein 1.1 cm x 1.2. cm - 4 mm x  4 mm -3 mm x 3 mm.
  • koortje 7 cm x 2 mm

  • Inkt
    • Versa Magic dewdrops Sahara sand GD-000-072
    • Versa Magic dewdrop Spanish olive GD-000- 059
    • Versa Magic dewdrop Red magic GD-000- 012
Deze vind ik zelf leuk en redelijk goed om te stempelen



Roos
  • Roos 1  4.7 cm x 4.7
  • Roos 2 4.5 cm x 4.2 cm
  • Roos 2 4.5 cm x 4.0 cm
Mijn uiterste best gedaan om de roos te stempelen, helaas dit is het resultaat na heel heel veel stempelen, can't win the all.
  • Inkt
    • Versa Magic dewdrops pixi dust GD-000-034
    • Versa Magic dewdrop pink grapefruit GD-000- 074
    • Versa Magic dewdrop Red magic GD-000- 012
De roos is een andere verhaal hihi. Dit kan ook aan mij liggen het is voor mij de eerste keer dat ik met Layered stamps heb gewerkt 😄 Ik krijg hem met geen mogelijkheid goed op het papier.


Mijn bevindingen:
  1. De stempels voelen erg slap aan, maar ze zijn wel mooi gedetailleerd. Het buitenste randje wat om de stempel heen zit laat los bij sommigen, dit doet niets af aan de afdruk stempel zelf.
  2. De bij geleverde inkt is mooi van kleur maar heel nat en vlekkerig. Dit drukt niet mooi af. Meestal is dit goedkope ink ( pigment inkt op waterbasis)
  3. Ik mis de nummering bij de stempels voor de volgorde, ze geven het aan op het voorbeeld papier maar niet op de plastic waar de stempels op zijn bevestigd. ook geen punt waar ze op elkaar gelegd moeten worden en dat vind ik persoonlijk jammer.
Een ervaren iemand die al vaker met layered stamps heeft gewerkt zal het vlugger zien hoe zo`n stempel is opgebouwd. De eenvoudige stempels gaat nog, maar voor mij vind ik de roos wel heel erg lastig om die goed te krijgen.
Tips:
  • Wanneer je de juiste plaats heb gevonden, maak een zwarte merkje aan de plakkant van de stempel als referentie.
  • Van Sandie kreeg ik deze tip: Bij layred stempels werkt een hybride inkt beter (een mengsel van dye en pigment ), pigment inkt en chalk inkt.
Voor mij persoonlijk, het is niet mijn ding.

Al met al voor die € 0.99 is er geen man overboord en kunt je ze uit proberen of het voor jou is om te doen en je over wilt gaan naar duurdere merken.

Heb je een of meerdere van deze set zelf ook gekocht en wil je je werkstuk graag laten zien, dat kan op onze Facebook leden forum Creatieve Hobby Tips.

Tips of vragen ik hoor het graag.


9 opmerkingen:

  1. Zag het op je Facebook. Blij met zo'n snelle review.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Margriet, graag gedaan als het even mee zit streven wij er wel naar om het zo snel mogelijk op de blog te zetten. Groetjes, Anita

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Hele mooie stempelkaartje Anita...zo te zien lukt het je al aardig..
    leuke stempeltjes heb je Action gescoord...het is al even geleden dat ik daar gewinkeld heb...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Rossina, ik moet toch nog wat oefenen. Van wat ik gisteren zag komen er hele leuke spulletjes binnen. Groetjes, Anita

      Verwijderen
  3. Hoi Anita,
    Ik bezoek regelmatig je blog altijd inspirerend. Vooral als het over de Action gaat.
    Die layered stempels zien er leuk uit maar de kwaliteit is vreselijk vergeleken met de gewone stempels. Dat er geen mooie afdrukjes komen ligt niet aan jou
    Zie een duitse tester via youtube.
    https://youtu.be/nsMQ5HWh6nc

    Ga vooral door met je leuke en nuttige aankoopjes.

    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Irma, dank je voor je bemoedigende woorden en je link. Ach ik ga er een alternatief mee bedenken, ik heb al wat in gedachten maar dat zet ik even in de wacht het is mijn laatste vakantie week. Ik ben het met je eens dat het een andere kwaliteit is. Deze stempels zijn niet van Craft Sensation die je normaal vind bij de Action maar van een andere merk Deco time. Dank je voor de link en het bezoeken van de blog. Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je voor het uittesten, ik kan zelf niet goed stempelen maar heb niet het idee dat ik deze wil uitproberen.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Angelique, graag gedaan.Soms valt het mee en een andere keer valt het tegen. Groetjes,Anita

    BeantwoordenVerwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===