woensdag 29 november 2017

Review: WRMK Dial Trimmer

Ik was enorm nieuwsgierig naar de Dial Trimmer van We R Memory Keepers. Daarom heb ik dit besteld en dacht om er een review over te doen./ With the release of the We R Memory Keepers Dial Trimmer, I was intrigued about it. So I bought it a few weeks ago and thought a review is in order. 



=== Product informatie/ Product information ===

De papiersnijder is gemaakt van hard plastic. De liniaal is weer een soort van buigbaar shatterproof plastic. Het is ook compact en daardoor makkelijk mee te nemen./ The trimmer is made of hard plastic. However the ruler is flexible. The trimmer is compact enough to fit into your travel caddy.

De opberg draaiknop van de mesjes werkt met een kliksysteem./ The rotary blades fit into the dial with a click system.




De draaiknop draait niet als de mesjes er niet ingeklikt zijn. Er zijn drie rolmesjes met motieven, één rolmesje voor perforeren, één rolmesje voor rechte lijnen alsook één scoremesje. Er is een dubbele geleider om de mesjes zo strak als mogelijk te laten snijden./  If the blades are not clicked into place the dial won't turn. In the dial you have three motief blades, one perforator blade, one ordinary cutting blade and a scoring tool. The rotary tools glides on a double track to keep your cutting as straight as possible.

De liniaal is niet zoals bij andere papiersnijders. Die zit helemaal vast maar is buigbaar zodat het papier er onder door geschoven moet worden./ The ruler is different to other trimmers. It is not loose and you have to slide the paper under de ruler. 




Afmetingen zijn een beetje onhandig voor Europa. Wij werken meestal in millimeters en niet in inches. Bij de Dial Trimmer is inches de standaard. Millimeters zijn alleen aan de onderkant van de papiersnijder aangebracht. De papiersnijder komt ook met een verlengarm en deze sluit alleen aan op de inches maten./ The measurements are not optimal for Europe. We mostly work in millimeters and not inches. The standard measurements of the trimmer is in inches. Right at the bottom you will find the millimeters measurements. The trimmer comes equipped with a extending arm, however this lines up with the inches measurements.




De adviesprijs voor de Dial Trimmer is €25,-. Tijdens publicatie heb ik dit nog niet voor goedkoper kunnen vinden op het internet./ The standard price for the Dial Trimmer is €25,-. At time of publication I could not find a better price on the internet.


=== Mijn bevindingen/ My opinion ===

Ik heb gemengde gevoelens met dit product. Op papier ziet het er wel imposant uit. Maar de werking ervan is een beetje teleurstellend./ I have mixed feelings about this product. On paper it seems a great product, but in practice it is a bit disappointing.

Zelf gebruik ik de Vaessen Creative Paper Trimmer voor scoren en snijden. Ook heb ik al eerder een review gedaan over de Ecobra Din A4 Safety Rotary Trimmer wat dezelfde doet als de WRMK Dial Trimmer./ Personally I am using the Vaessen Creative Paper Trimmer. Previously I did a review about th Ecobra Din A4 Safety Rotary Trimmer, which does exactly the same as the WRMK Dial Trimmer.

Qua papier snijden kan ik, tussen de drie papier trimmers, de volgende ervaring met jullie delen./ I will be making a comparison between the three trimmers. 

Enkel tot 3 papier(en) (dunner dan 100 gr)/ Single to three paper(s) (thinner than 100 gr):
  • Alle drie snijden (alle motieven alsook scoren) het papier goed./ All three trimmers cut the paper well (including the motief and score tool)
  • Wel heb je bij de WRMK Dial Trimmer moeite om het papier onder de liniaal door te krijgen./ I had difficulty getting the paper under the ruler with the RRMK Dial Trimmer.
Enkel papier (dikker dan 100 gr)/ Single paper (thicker than 100 gr)
  • Vaessen Creative Paper Trimmer en Ecobra Din A4 Safety Rotary Trimmer geeft geen problemen./ I had no problems with Vaessen Creative Paper Trimmer nor from Ecobra Din A4 Safetey Rotary Trimmer.
  • WRMK Dial Trimmer begint hier met problemen. Bij de 100 gr gaat dit nog goed met snijden, maar meer dan dat moet je echt hard op het mesje duwen en zelfs dan snijd dit niet goed. Veel moeite om het papier onder de liniaal door te schuiven./ I had some problems with the WRMK Dial Trimmer. It still does what it is supposed to up to 100 gr paper. Thicker paper needs more pressure to be cut and even then it is not cutting very nice. I also had problems getting the paper under the ruler.

Andere papiersoorten en hobby producten / Other types of paper or products
  • kurk - snijd helaas niet door en ook problemen om dit onder de liniaal door te schuiven. / Cork - doesn't cut through all the way and had problems with getting the cork under the ruler.
  • Vilt -  Met snijden van vilt komen er losse stukjes op het snijvlak te liggen en dit lijkt alsof het rolmesje dit opneemt tijdens het snijden en daardoor alleen aan het begin snijd en in het midden niet. Ook hier problemen met onder de liniaal door te schuiven. / Felt - You get lots of loose fibre when cutting felt, it seems as if that hinders the cutting. Right at the beginning it cuts ok, but then it seems as if the blade can not get through the felt. Als a huge problem getting the felt under the ruler.
Qua werken met de WRMK Dial Trimmer kan ik de volgende ervaring met jullie delen. / After my practice run with the WRMK Dial Trimmer I can share my experience and thoughts.
  • Het kliksysteem is niet Reuma vriendelijk. Ik heb drie vrouwen met verschillende graad in Reuma gevraagd de mesjes los te halen. Bij allemaal was dit een probleem. Ik zelf had moeite, met lichte graad Reumatoïde Osteo Arthritis. / The Trimmer is not a friend of those who suffer from any type of Arthritis. I asked three ladies who suffer from Arthritis to test it out. All three had problems getting the blades out of the dial, or could not rotate the dial. Even I had problems with this and I only have mild Rheumatoid Osteo Arthritis.  
  • De draaiknop... tja... weet niet of dit toegevoegde waarde heeft. Zelf zie ik dit als een niche. Ik heb destijds de Ecobra Din A4 Safety Rotary Trimmer gekocht juist voor deze extra functies, en ik zal jullie kunnen vertellen dat ik dit ná de review nog maar twéé keer gebruikt heb. Ik heb dezelfde gevoel over deze trimmer. / If the dial have any added value? Not sure about this one. I think it is a niche. A while back I bought the Ecobra Din A4 Safety Rotary Trimmer for this exact features and I hardly make use of it. I used it twice since I bought it. I have the same feeling about this trimmer.
  • Ook heeft de draaiknop een type weerstandsgevoel. Je moet wel veel meer moeite doen om dit goed te kunnen draaien. En als je mesje niet goed in plek geklikt staat, bestaat de mogelijkheid dat je óf de draaiknop óf de mesjes kunt beschadigen. / The dial has a friction to it which makes turning difficult. If your blades are not clicked into place, I assume you would either damage your dial or the blades.
  • Zelf vind ik de liniaal niet optimaal en eigenlijk meer een hindernis. / The ruler is not practical. It is more a hinder than an added value.
  • Jammer dat ze de maten niet in beiden millimeters en inches aan de bovenkant hebben aangebracht. Werkt je niet in inches is de verlengarm een extra dat nooit gebruik gaat worden./ I find it a pity that the extended arm only lines up with inches. I would love it to have both inches and millimeters on the top as well as the extended arm. Otherwise you have an added value that will never be used.
Voor mij heb ik alleen maar negatieve ervaring met dit product. Maar dit zegt niet dat dit een slecht product is. Als WRMK veranderingen zou maken aan de bovengenoemde problemen dan zou ik dit een goed product vinden. Helaas is dit niet zo en daarom kan ik uit mijn eigen ervaring geen aanbeveling geven voor dit product. / My personal opinion only brings forth negative issues. That doesn't mean that it is not a good product, but until the issues listed above have been changed, I will not recommend this product. 

Voor alle eerlijkheid lijst ik hier twee video's van andere reviews. / For all honesty I will give you two videos of more reviews.

Een meer positieve review van Irit Landgraf / A more positive review by Irit Landgraf 



Een video met een minder goede review van Plum_Mushable/ A video of another negative review from Plum_Mushable



Welke type papiersnijder gebruik jij? / What type of paper trimmer do you use?


2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je duidelijk uitleg over dit snijapparaat Sandy, jammer dat het niet goed werkt...
    De Sint brengt volgende voor mij de trimmer van SU...Ik ben benieuwd of dat wat gaat worden, er staan wel cm aanduidingen op, dat heb ik eerst nagevraagd.Want met inches werkt niet zo handig vind ik...
    groetjes en een fijne woensdag
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Rosina. Ik heb wel goed reviews gezien over de SU trimmer. Dus je hebt geluk! Leuk van Sint om je zo te verwennen.

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===