dinsdag 14 november 2017

Themakaart: 't is kerst! tralala...

Kerst komt eraan, de eerste bomen worden al opgetuigd en dat inspireerde mij om deze kerstkaart te maken. Bij ons thuis doen we elk jaar een andere kleur  kerstballen in de boom, dit jaar dus zilver en ??




Lijst van producten

Papier
  • 2 Basis kaart Wit (Action
    • 15 x 21 cm
  • Rest stukjes wit karton
Stansen
  • AliExpress
    • Hartjesslinger
    • Drie kerstboompjes
    • Frame labels
Stiften
  • Premium  (Action)
    • box met 30 gel pennen ik heb nu de zilveren gebruikt
Overige
  • Lijm (Action)
  • DubbleDo

Neem de witte basis kaart en vouw deze in de lengte doormidden. Stans uit het andere papier het buitenframe, de kerstbomen en de hartjesslinger uit. Ik heb een DubbleDo stansmachine hiervoor gebruikt.

Scheur twee stroken van het witte rest papier uit zodat je bergen creƫert. Zorg dat deze in het frame passen aan de achterkant. Plak de bergen vast achter het frame met lijm en plak de hartjes slinger op de bovenkant van het frame.

Plaats de kerstbomen op verschillende hoogtes in de hoek van de kaart en plak het geel vast op de basis kaart.

Links onderin heb ik op de kaart 't is kerst tralala geschreven en heb ik willekeurig de kerstbomen met de zilveren gel pen ingekleurd.

Welke kleur kerstballen komen er bij u in de boom te hangen?


6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kaart.
    Ik hou wel van dat wit bij wit.
    Heeft wel iets chique's.
    Wat betreft onze boom......Dit jaar wil ik graag zilver met......tja, weet ik nog niet.
    Wij hebben een hele mooie kleur groen in huis (beetje oud-Engels-groen), maar groenen ballen vind ik niet zo mooi in een Kerstboom.
    Ik loop vast nog wel ergens tegenaan binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Daphne, een kleur voor je boom kiezen is altijd weer een uitdaging. Wij gaan denk ik voor zilver met blauw.

      Verwijderen
  2. Hoi hoi Karen,
    heel mooi dit kerstkaartje, inderdaad een sjieke uitstraling!
    Wij hebben nooit een kerstboom, vanwege ruimtegebrek,
    wel sfeerverlichting voor de ramen en in huis, eigenlijk vind ik het ook wel lekker geen boom, ik kan dat ding nooit goed opgetuigd krijgen hihihihi... en.. wij mogen werken met de kerst, dus...ik geniet er wel van op mijn werk...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Martha, dank je wel voor je compliment. bij ons staat de boom altijd al vroeg maar kerstverlichting vind ik ook altijd heel mooi om te zien. U kunt dus dubbel genieten van het al het moois zo te horen.
      Groetjes Karen

      Verwijderen
  3. Heel mooi dit kerstkaartje Karen...zo mooi in enkel wit en ook de details zijn prachtig...
    Ik heb wegens plaatsgebrek een'houten' kerstboom...staat dit jaar al voor het 4e jaar
    er zitten verdeeld plankjes op en daar komen dan leuke sfeervolle hebbedingetjes op... en ook mooie ijssterverlichting van Ikea... Ik ben er nog steeds erg blij mee...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rosina, dat lijkt me ook heel erg mooi wat een goed idee, bedankt voor het complimentje

      Verwijderen

=== Leuk dat je een reactie achterlaten! / Thank you for commenting! ===